Skocz do zawartości

Oświetlenie LED do 25 l


Sergiusz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem zielony w tym temacie.Przeglądałem trochę linków na ten temat, ale w każdym taki natłok

informacji że tego nie ogarniam :) Czy ktoś w prosty sposób mógłby odpowiedzieć na moje pytania:

 

- ile potrzebowałbym diod na oświetlenie akwarium 25l by miało z około 0.7W/L ?

- jak łączyć diody szeregowo czy równolegle? bo niektórzy tak mówią niektórzy tak

- jakie diody dać by widmo dla wzrostu roślin było dobre ew. jakie rodzaje pomieszać

- mam regulowany zasilacz od 1,5V-12 V czy zda egzamin ?

- jaki jest przelicznik ilość diod a waty na litr ?

- z oprawieniem tego w obudowę nie będę miał problemów, ale chcę zapytać o

ułożenie diod bo jeżeli świecą one punktowo to muszę dobrać jakoś doświadczalnie w

jakim rozproszeniu powinny być czy ułożyć je w taki sposób jak robią to w takich

świetlówkach na diody LED ?

- diody jaki powinny mieć kąt rozproszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moim zdaniem to obaj wiecie, że dzwoni, tylko żaden nie ogarnia w którym kościele...

- ile potrzebowałbym diod na oświetlenie akwarium 25l by miało z około 0.7W/L ?

powiedziałbym, że złe pytanie. odpowiedź brzmi - potrzebujesz 17,5W, co zważywszy na bardzo niski pobór mocy przez diody LED to powiedziałbym, że dużo. Dla gotowej taśmy LED SMD losowo wyszukanej na alle(dro)go.pl będzie to 218,75 diody czyli 3,64583m takiej taśmy (3,65m i 219 diod zważywszy, że taśma dzieli się zapewne na moduły 5cm po 3 diody/moduł). Daje to (w zależności od parametrów diody) co najmniej 4900lm, a to już sporo więcej niż zaoferuje świetlówka tej mocy... no ale obaj wiemy, że nie o to ci chodzi.

- jak łączyć diody szeregowo czy równolegle? bo niektórzy tak mówią niektórzy tak

w moduły które można zasilić zasilacza (np.12V), albo bezpośrednio z sieci, a więc szeregowo, lub równolegle i szeregowo jednocześnie :P