Jump to content

Nowe,140 Litrowe Akwarium .


CiociaKazia
 Share

Recommended Posts

Tydzień temu zakupiłam nowe,140-litrowe akwa z pokrywą.

Wczoraj zdecydowałam na częściowe zapełnienie akwa,tzn.Jest podłoże,korzenie i kilka kamieni . (Oraz sprzęt)

No i woda ;d (Na razie nie zakupiłam roślin,bo mam kupić je razem z rybkami)

Zastanawiam się nad kupnem rybek,ale nie mogę się zdecydować na konkretne gatunki.

Chciałabym akwarium wielogatunkowe.

Proszę o podanie 'zestawów' rybek,które mogę zakupić .

Z góry dziękuję ` !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

no to tak:

 

10 neonów innesa

4 gupiki

5 molinezji czarnych

2 prętniki karłowate

4 zbrojniki niebieskie

5 kirysków

8 danio pręgowane

2 pielęgnice ramireza

 

BĘDZIE REWELACYJNE!!!!

 

Tylko nie radze ci kupować skalarów bo są bardzo wrażliwe na wodę!!!

A ja myślałem ,że skalar to taka rybka która żyje w wodzie ;)
Link to comment
Share on other sites

Ja bym Ci radził zdecydować się raczej na rybki stadne. Np 30neonów innesa, 6żałobniczek, 6 otosków(lub więcej)kiryski z 6sztuk, ewentualnie jakieś krewetki i glonojad x 2.

Średnia cena to ok 160zł. Wydaje się że to dużo ale niestety zarybienie takiego akwarium troszkę kosztuje. I nie zrażaj się tym że np neonki wydają się malo atrakcyjne itp. bo piękno tych rybek jak i innych ryb stadnych zauważysz dopiero w większej ławicy ;)

Link to comment
Share on other sites

no to tak:

 

10 neonów innesa

4 gupiki

5 molinezji czarnych

2 prętniki karłowate

4 zbrojniki niebieskie

5 kirysków

8 danio pręgowane

2 pielęgnice ramireza

 

BĘDZIE REWELACYJNE!!!!

 

Tylko nie radze ci kupować skalarów bo są bardzo wrażliwe na wodę!!!

Obsada bleah. Jak juz to harem prętnika 1+3, wiecej neonkow kosztem danio lub gupikow choc gupiki produkuja nieraz super zywy pokarm XD

 

Posluchaj Rutkosia, on podal niezla obsade. Mozesz tez dolozyc parke ramirezek kosztem np kilku neonkow:)

Link to comment
Share on other sites

Czyli wyniosłoby mnie to około 160 zł ? .

Aha .

A czy mogłabym stopniowo kupować rybki ?

Tzn.Np. w poniedziałek 20 neonków,glonojada,6 żałobniczek,a za tydzień reszta ?

Bo wiecie,jestem początkową akwarystką ;d

I chciałąm się jeszcze zapytać jakie rośliny byście mi radzili ?

Link to comment
Share on other sites

Wstrzymaj sie narazie z zakupem rybek a zainwestuj w pare roslin. Sadzenie roslinek w akwa z rybkami jest dla zwierzatek troche stresujace. Najpierw kup sobie zieleninke. Najmniej wymagajace sa:

-kabomba

-moczarka

-nurzaniec

-zabienice

-nadwodki np. waskolistna albo trojkwiatowa bardzo ladna

-kryptokoryny

-wywłócznik

-na dno jakies niskie trawki

-w środkowej czesci akwa ladnie prezentuja sie anubiasy,ktore nie wymagaja mocnego oswietlenia.

Obsada podana przez Rutkosia bardzo mi sie podoba. Zamienilabym jedynie zalobniczki na jakies inne rybki np parke Ramirezek i dodalabym z 5 zyworódek np mieczykow lub molinezji. W ostatecznosci wyszloby to tak:

-25 neonow innesa

-1+1 Ramireza

-2+3 lub 1+4 mieczyki albo molinezje

-6 otoskow

-6 kiryskow (do wyboru spizowy, lamparci, pstry, panda itd)

-2 glonojady zbrojniki

Najpierw wpusc kiryski i glonojady, zeby sie zadomowily. Zaraz po nich otoski. Te rybki od samego poczatku beda ci "porzadkowac" akwarium. Pozniej reszta obsady ale w odstepach czasowych najlepiej 3-7 dni. Uwazaj tylko zeby nie kupic chorych. Obejzyj rybki dobrze przed zakupem.

I jeszcze jedna rada - kup sobie ze 2 duze korzenie. Neonki beda zadowolone bo korzenie oddaja garbniki do wody a otoski i glonojady beda mialy co skrobac :)

Link to comment
Share on other sites

Uwazaj tylko zeby nie kupic chorych. Obejzyj rybki dobrze przed zakupem.

To dobra rada. Szczegolnie jesli chodzi o twoje przyszle ramirezki. Czytaj jak najwiecej mozesz i gdziekolwiek mozesz wtedy bedziesz miala wiecej pewnosci ze nikt nie zrobi cie w "balona" jesli chodzi np o gatunek ryb czy tez Płec.

Jezeli bedzie wiecej ramirezkow w akwa w sklepie to szukaj tak ich ktore juz sie dobraly, istnieje taka mozliwosc i przy odrobinie szczescia moze sie udac.

Co do roslinnosci sie nie odniose bo nie znam sprzetu, ale musze wspomniec o tym ze obsadzenie roslinami takiego akwarium bedzie drozsze kilka razy od wartosci twoich przyszlych ryb. Plus nawozy itd.

Alternatywa sa inni akwarysci ktorzy np na allegro proponuja np 70 sadzonek roslin za ok 50 zl. Wtedzy obsadzasz nawozisz i czekasz na efekt. Jednak paczki nie sa posortowane tak ze masz rosliny malo wymagajace. Paczki skierowane sa dla osob ktore maja dobre oswietlenie a jezeli u ciebie jest standardowka to niestety...

Lektura i jeszcze raz lektura, najprostszy sposob na poznanie tajnikow akwarystyki.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za odp ;d

Mam jeden średniej wielkości korzeń zakupiony w sklepie Zoologicznym .

Dokupić jeszcze jeden ?

(Sorry,że tak zasypuję pytaniami ;p)

A czy do akwarium z obsadą podaną przez NirwAnia mogę włożyć kompozycje z ozdobnych

kamieni ? Bo mam kilka sporawych kamieni . xp

Link to comment
Share on other sites

teoretycznie mozesz, ale musisz wiedziec co to za kamienie i czy nie beda sie w wodzie rozpuszczaly.

co do akwarium to sie zastanow, czy chcesz miec ladne roslinne akwarium, ktorego dopelnieniem beda rybki, czy chcesz miec rybki i troche roslin. ja osobiscie bede sie (nosze sie z takim zamiarem) bral za holendra, to jest akwarium roslinne, w ktorym stawia sie na rosliny,a ryby to tylko dopelnienie. w takich bankach najczesciej trzyma sie neonki w dosc duzym stadzie, widzialem tez, ze trzyaja stadko brzanek sumatrzanskich. moze i Ciebie zaraze :)

tu masz przykladowego linka z takimi baniakami -> http://holenderskie.pl/

bo 140 to juz moze byc CIEKAWA kompozycja z kamieni, korzeni i roslin ;)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za dobre rady :lol:

W poniedziałek wybieram się po pierwszą część rybek :D

Pewnie jeszcze często bd tu pisala ;d

______________

Kolejne pytanie mam xDDD

czy gdy bd miała obsadę podaną przez NirwAnia,będę mogła zakupić złotą rybkę ?

(bądź 2)

Link to comment
Share on other sites

ja trzymam prawde mówiac 2 welonki,4 kosiareczki,6 hokejówek,1 bojownik.welonki to sa rybki zimnolubne temp 22 stopnie.ja mam 26 stopni i maja dobrze.niektorzy mi odradzali bo welonki zjadaja male rybki.ja mam kilka rybek 4 cm i welonki i te rybki zyja normalnie.nie zjadaja sie nawzajem.nie wiem moze twoje zlote rybki nie beda zjadac innych rybek.jak chcesz to kup.sory ze nie pisze polskich znakow bo mi sie klawiatura troche zepsula

Link to comment
Share on other sites

no to tak:

 

10 neonów innesa

4 gupiki

5 molinezji czarnych

2 prętniki karłowate

4 zbrojniki niebieskie

5 kirysków

8 danio pręgowane

2 pielęgnice ramireza

 

BĘDZIE REWELACYJNE!!!!

 

Tylko nie radze ci kupować skalarów bo są bardzo wrażliwe na wodę!!!

Obsada bleah. Jak juz to harem prętnika 1+3, wiecej neonkow kosztem danio lub gupikow choc gupiki produkuja nieraz super zywy pokarm XD

 

Posluchaj Rutkosia, on podal niezla obsade. Mozesz tez dolozyc parke ramirezek kosztem np kilku neonkow:)

A mnie sie taka obsada bardzo podoba nic nie mieniaj :D
Link to comment
Share on other sites

 Share




×
×
  • Create New...