Skocz do zawartości

[200l] obsada dla początkującego


juras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Jestem początkujący w te klocki. Po konsultacjach z kolegą, który trochę w rybkach już siedzi postanowiłem założyć pierwsze akwarium i proszę o radę dotyczącą obsady. Forum czytam od pewnego czasu i troszkę rzeczy mam już w głowie poukładanych (chociaż po przeczytaniu kilkudziesięciu wątków o obsadzie akwarium 200l czuję się jakbym chodził po polu minowym :D ), nie zmienia to faktu że zawsze lepiej dla dobra rybek się dopytać.

Zbiornik zamówiony 200l - 100x40x50 czekam aż dojdzie, oświetlenie będzie modyfikowane ze standardowego 2x30 W na najprawdopodobniej 3x39 T5 (instrukcja z forum), planowo raczej dużo roślinności.

Filtr na ten moment Aquael UNIFILTER 750 UV początkiem miesiąca zakupiony ma być EHEIM CLASSIC 2215.

Proponowana obsada:

 

Neon Inessa x30

Mieczyki (ile przy tej wielkości akwarium?)

Zbrojnik niebieski x1

Kiryski panda x8

Pielęgniczki kakadu x4 (samiec x1, samice x3)

(czy wystarczająco dużo czyścicieli? jakieś kosiarki może?)

 

Coś ew. do zmiany/dodania? Nie będzie "łyso" w górnej części akwarium?

Myślałem nad skalarami, ale akwarium nie wiem czy nie za małe. Ze względu na urodę chodziły mi po głowie bocje wspaniałe (zamiast pielęgniczek), ale to znowu zapchałoby dno zbiornika...

Jakby ktoś miał jakieś propozycje to czekam.

 

Przy takiej obsadzie jaki żwir na dno? Raczej na pewno drobny (pielęgniczki, kiryski) mieszany czarno-biały, czy kolorowy?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tajemnicą nie jest że kosiarki bardziej wyjadają glony niż zbrojniki, jakbyś chciał możesz mieć i te i te, albo otosy. Do tego więcej neonów. Może na początek zamiast pand jakieś "łatwiejsze" kirysy.

 

Obsada ok, skalarów bym już tam nie pakował.

Chyba że w opcji bez pielęgnic i z bocjami.