Skocz do zawartości

akwarium 25l, proszę o poradę


littlefish
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post na tym forum więc witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów. W kwietniu bieżącego roku, gdy przeprowadziłem się na nowe mieszkanie (jestem studentem) odziedziczyłem w pokoju porzucone i zaniedbane, zaglonione akwarium 25l. Mieszkało w nim kilka gupików pawie oczko, 2 neonki inessa i jeden glonojad (nie wiem jaki to gatunek - czarny w białe kropki). Mój tata jakieś ćwierć wieku wcześniej hodował rybki więc postanowiłem mu dać znać. Przyjechał po nie, rybki razem z wodą przenieśliśmy do osobnego pojemnika, akwarium zostało wyczyszczone, czarny żwirek przepłukany (pomiędzy nim zalegało pełno śluzu i glonów, które okropnie cuchnęły), a sztuczne korzenie wyparzone.

 

Do "nowo" założonego akwarium zostali wpuszczeni jego starzy mieszkańcy i 2 nowych - Bystrzyki Barwne. Niestety gdy gupiki w wyniku poprawy warunków życia zaczęły się mnożyć bystrzyki zostały odłowione. Obecni mieszkańcy akwarium to:

2x Bocja wspaniała (Botia macracantha)

2x Neon Innesa (Paracheirodon innesi)

1x glonojad (jeszcze nie wiem jaki to gatunek)

Gupik pawie oczko (Poecilia reticulata) na początku były 3 samice i 4 samce, teraz jest ich masa, nie sposób zliczyć

 

Więc mam pytanie co zrobić z tym przerybieniem? Co zmienić w akwarium? Żeby zobrazować sytuację dodaję także zdjęcia (tam gdzie jest czarny żwirek i bystrzyki to poprzednia wersja akwarium, tam gdzie piasek - obecna). Pozdrawiam i proszę o porady.

 

59256054.th.jpg

38055916.jpg

85514392.jpg

77162053.jpg

92123912.jpg

54776391.jpg

66173873.th.jpg

85721398.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej na początek wyciągnij muszle - zatwardzają wodę :)

 

wywal sztuczne korzenie i kup prawdziwy :)

 

oddaj bocje wymagają ogromnego litrażu

oddaj neony - od 60l i to rybka stadna

oddaj glonojady - tez za małe akwa