Skocz do zawartości

Agresywny bojownik


Rekomendowane odpowiedzi

A więc, jestem totalnie zielona, fakt miałam kiedyś kilka rybek, ale nie miałam filtra, ani żywych roślinek, czyli nie miałam w sumie nic.

Mój problem a racze obawa polega na tym bo nie wiem co sie dzieje między moimi bojownikami. Mam bojownika samca i 3 samice. Samiec od jakichś 3 dni robi się coraz bardziej agresywny wobec samic. Tak jest właśnie od kilku dni, bo wcześniej było spokojnie, czasami trochę pogonił ale rybki miały wszystko na swoim miejscu. Dwie samiczki mam duże i jedną mniejszą. 2 dni temu małej samicy odgryzł pól ogona, teraz kiedy powoli zaczynał już odrastac znowu nie ma połowy... płetwy są całe poszarpane, druga samica też ma poszarpane płetwy, na dodatek obydwu odchodzi po jednej łusce na grzbiecie... Trzecia na szczęście jeszcze sie uchowała i nie ma większych ubytków. Natomiast do niej dość często - z tego co zaobserwowałam - nastrasza się i pływa dookoła niej, ale jej nie gryzie, ona też wtedy rozkłada płetwy. Może to przypadek akurat. Wydaje się być najstarsza z tych wszystkich.

Gdzieś czytałam, że samce poza okresem tarła, zalotów i walki są mało ruchliwe.

Czy to może jest właśnie okres zalotów? Bo zaczynam się już zastanawiać nad ich rozdzieleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rybki mam od prawie 3 tygodni, a ta sytuacja trwa od 3 dni, więc nie wydaje mi się, żeby miało coś do tego ilość roślinek i wielkość akwarium, bo było wszystko dobrze, tolerowały się, nic nie zmieniło się od tego czasu odkąd założyłam akwarium, oprócz tego że doszły jeszcze nowe roślinki. Roślinki mam duże i małe, nazw ich nie pamiętam więc nie napisze, ale rybki się za nimi mogą chować, mam 2 muszle pod które też wpływają, dodatkowo też chowają się za filtr. Mam też dwa kirysy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach