Skocz do zawartości

dziwne białe min-idżdżowniczki


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jestem dosyć nowy w temacie, jednak lubię sobie przetestować. Swoim rybkom oprócz różnego rodzaju suchego kupnego pokarmu, podaję też czasem artemie, i nicienie mikro nigdy nie podawałem żadnego programu z zewnątrz, ani tez nic przyniesionego z jeziorka czy tez stawu (takowych niestety w okolicy nie mam).

 

Wczoraj jednak zauważyłem coś dziwnego w moim akwarium na ściance. Wyglądało to jak duży nicień mikro ok 4-5 mm (białe i długie) i nawet by było wytłumaczalne - może jakiś mutant się trafił wielkolud. Zastanowiło mnie jednak jedno. Nicienie mikro zupełnie inaczej się poruszają. To cos szło po ściance poruszało się jak mała dżdżowniczka, larwa (taka spreżynka skórcza się (zgrubia się) i rozkłada), podczas gdy nicienie węgorki się wiją jak węże.

 

Co to może być? (jak mi się uda drugi raz zobaczyć zrobie zdjęcie).

 

A ten sposób poruszania był podobny do tego co tu znalazłem:

 

Jeśli chodzi o obsadę, o z róznych źródeł mam:

- roślinki od znajomego i kupne

- czerwone ślimaczki od znajmego

- gupiki z dwóch sklepów

- mieczyki

- kiryski na dnie

- neonki

- i jednego glonojada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam takie nie są szkodliwe i generalnie ryby sobie z nimi radzą ,a jak masz ampularie to też się chętnie nimi zainteresują .

 

Jeśli jednak jakoś wybitnie Ci przeszkadzają to podczas podmiany wody zwyczajnie zetrzyj je ze ścianki akwarium kawałkiem ręcznika papierowego. Przy karmieniu zywym pokarmem to się często zdarza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi - na szczescie mi one nie przeszkadzają. Więc pewnie zostana urozmaiceniem pokarmu dla rybek :) Coprawda nie widziałem jeszcze by któraś to jadła, ale tez nie mam tego jakiejś strasznej inwazji - pojedyncze sztuki. Więc pewnie coś to zjada.