Skocz do zawartości

Nowe akwarium


Rekomendowane odpowiedzi

Witam specjalistów:)

Zawitałem w ten dział ponieważ jakoby też jestem nowicjuszem:)Miewałem już wszelakie akwaria niezbyt wielkiej pojemności przez kilkanaście latek:)Teraz jestem nowicjuszem 450-cio litrowej bańki:)I dopiero teraz zaczęły mi się problemy...Wszystkie wcześniejsze akwaria poza niewielką ingerencja z mojej strony radziły sobie same w pewnym sensie.Filtr czyściłem sporadycznie,wodę uzupełniałem tylko kiedy odparowała jakaś część.Rybki nie padały a wręcz było ich coraz więcej,rośliny rozwijały się wspaniale,woda kryształ....No i buuum...Przy moim nowym akwarium moje zamiłowanie do tego hobby zostało zachwiane:(Mam je od czerwca i nawet już mi się nie chce liczyć ile pięknych dużych ryb mi padło:((Chodzenia po sklepach akwarystycznych też już mi się odechciało ponieważ w każdym jednym otrzymuje inne porady:/ Jeden sprzedawca zaprzecza drugiemu...Mam kilka problemów z którymi jak mniemam boryka się moje akwarium i chętnie posłuchałbym rad znawców:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc akwarium zakupiłem 450 litrowe.Z pokrywą i oświetleniem w postaci 2 jarzeniówek:)Do tego filtr Tetry ex 1200 oraz dodatkowo napowietrzacz Sera air 550 R.Dno wysypane żwirkiem.Duzy korzeń polożony centralnie w akwarium.Plus skorupa kokosa.Rośliny to 3 spore kępy kryptokoryny,2 anubiasy oraz 3 niewielkie sadzonki rośliny otrzymanej od kuzyna-niestety nie znam jej nazwy...Ph wody w okolicach 6,5-6,7.

Ryby:2 plecostomusy po okolo 33-34cm

1 gibbiceps okolo 34 cm

3 kiryśniki (12cm i 2x 5cm)

2 sumy rekinie po około 10cm

4 niewielkie skalary

2 gurami po okolo 4cm

6 kirysków

4 dorosłe zbrojniki (3 samce i 1 samica)ile jest młodych nie mam pojecia bo na tym wielkim korzeniu nie jestem w stanie sie ich doliczyc:)

3 platyski

6 danio i okolo 10 gupikow

Skalary juz przestalem kupowac bo z kazdej dziesiatki zostawal mi jeden(kupilem 30 a 27 padlo w przeciagu 2 miesiecy:/)