Skocz do zawartości

Pierwsze akwarium dla "zielonego"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Otóż już od dłuższego czasu myślę nad założeniem swojego małego akwarium. Niestety jestem totalnym laikiem, poczytałem już to i owo, ale chciałbym aby osoby bardziej doświadczone doradziły mi dokładnie w mojej sprawie.

Pierwsze co, to chciałbym zaznaczyć, że akwarium na jakie mogę sobie pozwolić to jedynie 10l. Oczywiście wiem, że to bardzo małe, chciałbym większe, ale nie da rady :/ Wiem, że za dużo w takim "pomieszczonku" nie mogę mieć, ale czy jeden bojownik mógłby byc na sam początek. Myślałem też, żeby dołożyć moze jakies małe z 2,3 krewetki red cherry, aczkolwiek niekoniecznie. Czy wogóle bojownik może być w otoczeniu takich krewetek ? Chciałbym tez prosić o pomoc w jakiejś konkretnej wycenie, ile mógłby wynieść cały taki mały zestawik dla bojownika. Oczywiście chciałbym tez zakupić do tego akwa 10l pokrywę z oświetleniem, grzałkę jakąś oraz filtr najlepiej z termostatem. No i fajnie by było mieć sporo roślinek, jakaś grota, czy coś w tym rodzaju jako schronienie dla rybki. No i na koniec budżet, czy wliczając to wszystko mógłbym sie zamknąć w okolicy 150-200zł ? Ewentualnie ile trzeba by dołożyć do takiego zestawiku ? Będę bardzo wdzieczny wszystkim za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10l to mało...

 

dla bojownika min 25l ,jest osoba co trzyma go w 14l ,ale niedługo kupuje większe...

no i czym mniejsze akwarium tym trudniej je utrzymać...

 

do 10l praktycznie nic się nie nadaje... w 200zł mógłbyś się zmieścić kupując akwarium 54l. 60x30x30 ,czyli całkiem niedużo [i oszczędzając na paru rzeczach]

albo 25l, wbrew pozorom niewiele większe od 10l ,kilka cm dłuższe i szersze ,a już można coś hodować ;)

 

a i od razu mówię ,kula nie może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach