Skocz do zawartości

Mieczyki i skalary 450 litrów?


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry 

Mam akwarium 450 litrów od paru miesięcy jest moim trzecim akwarium i znam już jakieś podstawy akwarystyki ale z dobieraniem obsad lekko gorzej.

 

Obecnie mam

- 11 skalarów

-10 danio pregowany

-1 giętkoząb cętkowany(planuję oddać, chyba zjada małe rybki, no i powinien być w stadzie) 

-5 zbrojników (wyglądają jak pospolite ale one chyba nie rosną do 35cm... Lamparcie to też nie są, a nie znam się na innych gatunkach) 

 

Glonojady i giętkozęba dostałam razem z akwarium. Skalary są malutkie około 7cm, kupione około tydzień temu, poczekam aż podrosną i utworzą się pary (2-5 nie wiem ile mogłoby być w takim akwa). Danio kupione dzień później przez mojego tatę ale nie wiem czy większe skalary później ich nie zjedzą.

 

Słyszałam, że skalary jak urosną w ich towarzystwie to się przyzwyczają, czy to prawda? Lecz słyszałam też, że są zbyt ruchliwe dla skalarów i lepsze by były jakieś większe neonki, ale skoro są ruchliwe to może będą uciekać od tych skalarów i nie zostaną zjedzone? 

 

Tak czy inaczej, same skalary(+ ewentualnie danio lub zmienię na neonki) to nie jest chyba jakieś przerybienie, można coś dołożyć. Piękne były chyba zwinniki czerwonogłowe, ale nie mam ich dostępnych w okolicy. Myślałam o mieczykach lub ewentualnie molinezjach, ale może będą obgryzać płetwy skalarom? Mieczyki są piękne i bardzo bym chciała 2x samiec + 4-8 samic. Czy to by się sprawdziło? Mam wiele roślinek ale kupiłam je niedawno jako centymetrowe maluszki i teraz nie są jeszcze zbyt duże więc nie ma zbyt wiele kryjówek z roślin. A jeśli skalary urosną to nie będą przepędzać młodych mieczyków? Obecnie w sklepie mieczyki mają około 5-7 cm.

 

No i ostatnie pytanie: jak zostaną danio lub zmienię na neonki to czy dadzą radę z mieczykami? Danio mają około 3cm obecnie, ale małych kryjówek to mam obecnie dużo.