Skocz do zawartości

Kostka 30 litrów, bojownik i... kilka pytań


huba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry :)

Od tygodnia gości u mnie rybka - bojownik, który został wpuszczony do kostki, dojrzewającej trzy tygodnie. Problem w tym, że jestem początkującą osobą w akwarystyce i przerosła mnie obsługa filtra, bo deszczownica działała 24/7 ale była podpięta rurką, co spowolniło przepływ wody i doprowadziło do tego, że woda zrobiła się mętna. Filtr jest już dobrze zamontowany, podłączyłam rurkę napowietrzającą i dzisiaj po podmianie wody jest lepiej, ale wciąż niezbyt idealnie.

1. jak długo woda będzie się klarować przy napowietrzaniu 24/7? 

2. widzę, że bojownikowi trochę przeszkadza to, że woda teraz krąży, bo nie jest puszczona z deszczownicy, ale naprawdę chcę się pozbyć tego paskudnego zmętnienia, które do wczoraj było zielonkawe, pełne jakichś miniaturowych drobinek, które sobie tam pływały (pierwotniaki?), a dzisiaj przypomina już bardziej mleko. Czy jest jakiś sposób na to, żeby nieco zmniejszyć siłę przepływu wody w najprostszym filtrze  HJ-111B, żeby biedak mógł swobodnie pływać i żeby go nie znosiło? A może wystarczy ustawić filtr inaczej, żeby uniknąć krążenia wody? Na ten moment jest on zamontowany na tylnej ściance w prawym rogu. Myślę też nad tym, czy nie podpiąć do wylotu drugiej rurki i nie wcisnąć jej pod podłoże, ale czy wtedy utrzyma się efekt napowietrzania?

3. w filtrze jest gąbka. Zastanawiam się, czy mogę tam wsypać np. ceramiki? Czy nie zabije to filtra? A jeśli można to czy wsypywać ją luźno, czy w jakimś woreczku? A może pociąć gąbkę i dać na dół gąbkę, potem ceramikę, a potem znowu gąbkę? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie