Skocz do zawartości

Jak karmić, żeby nie przekarmiać? Nie


DiDi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jestem nowa w temacie akwarystyki i błędnie pomyślałam że małe akwarium to mały problem. Jest odwrotnie 😓

Przeszłam już plage glonów a teraz mam plagę nieproszonych gości i wiem że winą jest przekarmienie. 

 

Moje akwarium ma 25l. 

Filtr: Aquael versamax mini + własnej roboty wkład: ceramika + chłonna wata,

Oświetlenie: Jeneca x5

Temperatura wody: 26°C

Podłoże: drobny żwir , duże gładkie kamienie,

Rośliny: Bacopa, Anubias na korzeniu, Zwartka skręcona 

Mieszkańcy: Bojownik, Kirys, duża Ampulariua + nieproszeni : młode rozdętki, przytuliki i od wczoraj zauważyłam wypławki. Nie jestem pewna czy to ja pewno wypławki bo są mniejsze niż 1mm ale styl pełzania podobny. 

 

Jak widać w akwarium żyją tylko dwie rybki i ślimak. Reszta pojawiła się bo ma co jeść.

Nie umiem dobrać jedzenia, Ampularia jest strasznie żarłoczna i jak tylko brakuje jej jedzenia to ucieka z akwarium a nie mogę go przykryć przez wstający korzeń i filtr😓.

Kirys nie ma problemu z szybkim jedzeniem i szybko sprząta dno. Problem tworzy Bojownik. Mój okaz ma bardzo duże płetwy przez co bardziej sunie pod wodą i nie osiąga dużych prędkości. Jak je musi się zastanowić z której strony ma zaatakować przez co jedzenie musi trochę na niego poczekać. Ze względu na szybkich kolegów zawsze daje droche więcej żeby i on zdążył coś zjeść. 

Zawsze myślałam że ślimak sprzątnie wszystko ale lokatorzy potwierdzają że coś jednak zostanie. 

Ich ulubiony pokarm to tabletka, mrożoną ochotka i granulat mini. Bojownik jest bardzo wybredny. Zazwyczaj karmie dwa razy dziennie najczęściej rano 1/4 tabletki  a wieczorem granulat. Co kilka dni dostają raz dziennie 1/4 kostki ochotki. 

Domyślam się że robię coś źle. 

Ale co?  Czy zakup jednej Helenki to dobry pomysł? 

 

Bardzo proszę o pomoc bo już nie mam siły 😭

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji