Skocz do zawartości

Baniaczek 100x55x55 filtracja


Sławek121
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Sławku, jaką obsadę planujesz?


Nie znam się na JBL, ja bym pewnie dobrała jakiegoś eheima. Pewien czubek kiedyś wbił mi do głowy eheimy i tak już zostało... Ale jak do tej pory nie przejechałam się na żadnym, a mialam już 3 rożne. Są praktycznie bezawaryjne.

 

Ewentualnie, nie myślałeś może o sumpie?

Z tego co kojarzę robisz fajne meble pod akwaria, może szafeczka z sumpem w środku zamiast kubła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że na starość człowiek dziecinnieje, to naszło mnie na powrót do korzeni i zupkę rybną ze skalarów, mieczyków, molek, kiryśników, zbrojników i może coś jeszcze :)

Kwestia marki filtra to drugorzędny temat, miałem JBL i byłem bardzo zadowolony. Oczywiście nie neguję Eheimów, ale zostanę przy JBL. Bardziej chodzi mi o rozwiązanie techniczne, dwa słabsze filtry czy jeden mocniejszy ?

Co do sumpa, to nie miałem z tym styczności i już mi się nie chce tego uczyć, stawiam na wygodę i sprawdzone rozwiązania ;)

Edytowane przez Sławek121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście wolę dwa mniejsze filtry, niż jeden duży. Jestem "przywiązana" do marki JBL, tak więc witam w klubie. Jednak poleciłabym ci - jeśli jeszcze nie masz kupionych filtrów - zamiast 705 kupić 2 x 905. Mam dwa tej wielkości filtry w nieco mniejszym zbiorniku (240 litrów) i jestem bardzo zadowolona; wydaje mi się, że mniejsze filtry nie zdałyby tak dobrze egzaminu.

Biorę to też trochę na logikę: dwa mniejsze filtry wolniej filtrują mechanicznie wodę (niż jeden duży), a więc filtracja biologiczna jest lepsza ;)  Oczywiście pod warunkiem, że suma mocy filtrów jest dostosowana do wielkości zbiornika (to tak dla nowicjuszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Widzę, że dokonałeś wyboru. Ale i tak Ci powiem jak ja mam zrobione.

w 200l mam 3x eheim 2213.