Skocz do zawartości

Przejście z kuli na 40l akwa.


hooma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Samo forum jak i ciekawostki i rozwiązane problemy są tu na tyle ciekawe, że postanowiłem się zarejestrować. 

Jestem zupełnym amatorem akwarystyki, ale już kiedyś obserwują akwa u innych miałem takie skryte życzenie aby poprostu dla samego widoku i zaciekawienia małych dzieci założyć trochę większe akwarium od kuli. 

Miejsca mam niewiele i zmieściło mi się takie o pojemności 40 litrów i wymiarach 40x25x40.

Zestaw typu "gotowiec" z allegro, czyli dali grzałkę, filtr, pokrywę z Led, testowa karmę, siatkę do wyławiania i termometr klasyczny. 

Na zdjęciu widać jak to poinstalowalem. Filtr z rurka napowietrzającą w lewym rogu, grzałka i termo z prawej. Potem poczytałem w internecie trochę o rybkach do małego akwarium i... Tu się skończyło wchłanianie wiedzy z sieci. 

Resztę doradzał gostek z zoologicznego. Wg Was tutaj i ogólnie w sieci popełniłem dość dużo błędów przy zakładaniu nowego akwarium. 

Kupiłem od tego samego sprzedawcy żwir wodny o dość dużych okrągłych i jajowatych kamykach i było to z myślą o bojownikach. Gostek (tak będę nazywał tego że sklepu stacjonarnego) odradził trzymania samca bojownika(bo taka rybkę mamy od 2och lat w kuli) wraz z samicami bo stwierdził, że zabije wszystkie, a może jedna zatrzyma, obojętnie ile bym ich tam nie wsadził. 

No to zacząłem pytać to jakie rybki małe mogę dać do niego i tu też odradzanie i rada aby go oddać lub... (ekhem toaleta). W życiu z nudów bym nie zabil stworzenia! 

Finał taki, że mówił iż 3 dni dorastania akwa styknie z przepłukany żwirem, jakimiś roślinami i odstana parę dni woda z kranu. Tak zrobiłem, chodziło to zapełnione 3 dni z grzałka i filtrem i poszedłem po ryby. 

Zaproponował 2szt Neonek, 2szt Rasbora Klinowa i 2szt Molinezja Balonowa.