Skocz do zawartości

Welonka


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Trzy tygodnie temu zakupiłem dla dziecka pierwszą rybkę welonke. Jako że jestem amatorem i nie znam się na rybach posłuchałem się sprzedawcy w sklepie. Sprzedawca odradził mi kule i zaproponował akwarium 30l i jedna rybkę, do tego żwir na dno sztuczną roślinkę oraz korzeń ale z ich akwarium. Twierdził że taki lepszy bo nie muszę przechodzić całego procesu szykowania. 

Wróciłem do domu i tak jak sprzedawca powiedział umyłem samą wodą akwarium, wypłukałem żwir tak długo aż woda była czysta, z roślinka nic nie robiłem. Powiedział że wodę mam dać prosto z kranu i tyle (Teraz już wiem że to źle) wyspałem żwir włożyłem roślinkę i nalałem wody i wpuściłem rybkę. Rybka do jedzenia dostawała 2 granulaty rano i dwa późnym popołudniu karma goldy gran granulat dla złotych rybek. Po tygodniu rybka dostała jakaś plamkę na ogonie na drugi dzień rano doszła czarna plamka przy oku i po paru godzinach zdechła. Pojechałem do sklepu powiedziałem wszystko i spytałem co jest nie tak. Gościu wypytał się parę rzeczy i powiedział że wszystko jest okej i sprzedał kolejna rybkę. Ja myślałem że może to wina tego że nie ma filtra i dokupiłem filtr AQUAEL FILTR PAT FILTER MINI. Po powrocie do domu podmieniłem wodę około 35% zamontowałem filtr i wpuściłem rybkę. W piątek była jeszcze szczęśliwa pływała ochoczo. Wczoraj leżała w kącie i dostała na ogonie białe drobne kropki. Pomyślałem że dziś po pracy pojadę do sklepu i spytam się co się dzieje. No ale jak wróciłem z roboty rybka już zdechła. Teraz czytam Internet i widzę że wszystko robię źle, a gościu z sklepu liczy tylko na zarobek. Zanim kupię 3 rybkę chce mieć pewność że wszystko będzie w porządku. I tutaj mama parę pytań do was. 

 

1. Czy teraz mam umyć akwarium woda z octem oraz żwir i roślinkę włożyć wszystko do akwarium zalać wodą z kranu i zostawić na parę dni z włączoną pompką?

 

2. Czy ta sztuczna roślina może być czy tylko szkodzi??