Skocz do zawartości

Wymieranie rybek


agencik_szczecin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Spieszę z zapytaniem o pomoc bo jestem bardziej zielony niż zbiornik bez opieki przez cztery tygodnie.

 

Od początku założenia zbiornika 100l ponad 2 miesiące temu męczę się z dziwną śmiertelnością w zbiorniku.

Pierw codziennie padał jeden neonek jak by się udusił.

Potem co kilka dni czerwone Danio - o poranku zauważałem ciemno różowe plamy i po kilku godzinach rybka padała też uprzednio bardzo szybko oddychając jak by się dusiła.

Od 3 dni wynieść musiałem sporo czerwonych krewetek które podobno nawet w słoiku z kranówką żyją a mi od tak idąc po piasku nagle zamarzły i się więcej nie ruszyły.

Nawet ostatnio pojawiły się ślimaczki z nikąd i też dziwnie wyglądają tak jakby pleśnią zarosły.

Daję zdjęcia poglądowe bo w opisach najlepszy nie jestem a muszę w końcu prosić o radę fachowców.

 

Zbiornik 100l

Na dnie piasek kwarcowy 0.1-1mm 25kg

Filtr zewnętrzny przeznaczony do zbiornika 200l Aquael

Grzałka z termostatem 200W

Ok 0,8 zbiornika to rosliny

Obsada pierwotna / aktualna obsada

3x / 3x    Danio żółte

3x / 2,5x Danio pomarańczowe

3x / 3x    Danio niebieskie

3x / 0x    Danio czerwone

3x / 3x    Danio czarne

3x / 3x    neon inesia

3x / 0x    neon czerwony

25x / 8 x krewetka neocaridina czerwona

Od jakiegoś tygodnia z 50 ślimaków zatoczków?

 

Woda odstana z dodatkiem tropical antychlor i kordon amquel plus

dolewania co tydzień 10-20% po oczyszczeniu dokładnym śmieci z dna.

Bakterie to azoo super bio bacteria 11w1

Według testu tropical woda to:

CI² - 0,8 mg/l

PH - 6,8

KH - 8 ⁰d

GH - 16 ⁰g

L NO² - 0 mg/l

L NO³ - 10 mg/l

 

Ręce opadają a mieszkam w okolicy gdzie prawie nikogo nie znam i właściwie nie ma kogo doświadczonego poprosić o pomoc.