Skocz do zawartości

Obsada 112l


xChopper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum, jestem początkującym akwarystom i jest to moje 2 akwarium po przenosinach z 40l.

Chciałbym się dowiedzieć czy do prętników samiec + 2 samice mógłbym dorzucić parkę ramirezów? Co do parametrów wody to niestety nie zaopatrzyłem się jeszcze w testery, przy okazji prosiłbym o polecenie jakiś które mam zamiar dokupić w ciągu 2-3 tygodni.

 

Aktualna obsada:

-12 danio fluo (gdybym mógł dorzucić do prętników ramirezy chciałbym się ich pozbyć więc wtedy można ich nie liczyć)

-5 gupików 2samce 3 samice + kilka lub kilkanaście młodych świeżo urodzonych które prawdopodbnie będą odławiane oraz oddawane

-2 kiryski

-2 glonojady

- 2 parki prętników

 

Przed zakupem ewentualnym ramirezów chciałbym dokupić dużych kamieni które bym skleił oraz porobił jakieś kryjówki skalne, oraz w zależności od szybkości rozrostu roślin to ewentualnie dokupić również ich. Wizję mam taką aby zrobić mniej więcej 60/40 takiego podłoża z kamyczków i roślinami, a 40 piasek oraz kamienie.

87266923_234015837625736_2971220214588375040_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2020 o 21:28, xChopper napisał:

-2 kiryski

-2 glonojady

NA TAKICH KAMULCACH TRZYMASZ GLONKI I KIRYSY??!! Zlituj się! Wyrzuć to od razu :D 

 

Między piachem a podłożem (zapomnę, że użyłeś tych kamulców) powinieneś stworzyć barierę, np. mur ze sklejonych kamieni. Ja używam też wtedy folii z worków transportowych dla ryb - między szparami/dziurami nie miesza się podłoże. 

 

Czytałeś może temat założony przez Marcin P. ? Identycznie chciał połączyć gatunki w identycznym litrażu...

 

Ogólnie akwarium jest za małe dla ramirezów i prętników w takiej ilości (piszesz o haremie a potem wymieniasz pary... zdecyduj się). 

Akwarium rzeczywiście ma jakieś 100-107 litrów. 

 

Fatalnie wszystko dobrane.