Skocz do zawartości

Zakładanie zbiornika 375l 150x50x50


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Zdecydowałem się założyć akwarium. Jako, że jestem totalnym amatorem to czytam już o tym od miesiąca, żeby przekonać się czy to hobby dla mnie i zgłębić tajniki akwarystyki przynajmniej na tyle, żeby rybkom krzywdy nie zrobić i zapewnić im jak najlepsze warunki. Im więcej czytam, tym bardziej głupieję 😐

 

Zamówiłem już akwarium 375l 150x50x50 z przednią szybą OptiWhite i pokrywę ze świetlówką 39W 😂 (Jakoś nigdzie nie znalazłem pokrywy z od razu wbudowanym porządnym oświetleniem)

 

Dochodzimy więc do pytania pierwszego : Czy tego typu świetlówka jako dodatkowe oświetlenie jest dobrym pomysłem?

http://aqualed.com.pl/slim-8520/325-%C5%9Bwietl%C3%B3wka-led-lampa-akwarium-8520-20cm-slim-i.html 

 + 

 http://aqualed.com.pl/plant-31/359-%C5%9Bwietl%C3%B3wka-led-plant-ro%C5%9Blin-20cm-akwarium-grow-31.html 

 I czy potrzebuje oprócz tego co jest w zestawie jakiegoś statecznika albo "czegoś jeszcze", czy po prostu mocuję do pokrywy, podłączam i działa?

 

Jako filtr zastanawiam się nad Aquael ULTRAMAX 2000 i ewentualnie jakaś mniejsza kaskada, żeby dodatkowo napowietrzyć zbiornik.

Starczy takie rozwiązanie czy lepiej rozejrzeć się za czymś innym?

 

Czy do tej pojemności grzałka Aquael platinium 200W będzie odpowiednia?

 

Jako podłoże myślę nad czarnym piaskiem kwarcowym 1-3mm + Kulki gliniano - torfowe pod rośliny  
 Do tego jakiś spory korzeń, grota z kamieni, kryjówki itp 

 

Parametry wody z kranu to 
GH 14

KH 10
pH 7,5
Sprawdzone testami kropelkowymi Zoolek Aquatest

 

Chciałbym dobrać obsadę, która będzie się dobrze czuła w takiej wodzie. Najlepiej jakby to była jedna większa ławica + jakieś spokojne większe ryby + ekipa sprzątająca.
Z filtrami RO nie bardzo chcę się bawić, mam dość niskie ciśnienie wody i bym do następnych świąt zbierał wodę do zalania + po 2-3 dni na każdą podmiankę.