Skocz do zawartości

Pierwsze Akwarium. Prośba o rady


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy tu na forum jak i jestem nowy w akwarystyce.
Będzie to moje pierwsze akwarium. 
Na akwarium jakie się zdecydowałem to jest coś w tym stylu: 

 

Obrazek 1


Ma być minimalistyczne proste przejrzyste 
Moje akwarium miało by mieć wymiary 140x55x55 bądź 120x55x55 to jest do przemyślenia 
Chodzi tu o miejsce i sam wygląd ułożenia całości. (RTV na głównej ścianie )

Produkty które zamierzam użyć to:
(Czyli nic innego jak poleca ada )

 

Akwarium:

 

ADA Powersand Special M
ADA Aquasoil Amazonia Powder
ADA Tourmaline BC
ADA Clear Super
ADA Bacter 100
ADA Penac P
ADA Penac W

 

Sump: wymiary 80x50x50

 

ADA Bio Rio

 

I tu pare pytań odnośnie samego sumpa: obrazek 3

 

1)    Czy taka budowa sumpa ma prawo działać poprawnie i spełniać swoją role 
2)    Jakie media użyć w poszczególnych komorach ? 

 

1)    Komora odpływu nadmiaru wody z automatycznej dolewki (odpływ grawitacyjny) 
A)    Czujnik uruchamiający elektrozawor (domyślnie zamknięty) w razie gdyby odpływ się zatkał bądź woda nie nadążała odpływać zawór zamknie dopływ wody RO 
2)    Komora zrzutowa 
A)    Rura zrzutu wody 1
B)    Rura zrzutu wody 2
3)    Jakie media filtracyjne byście polecili
Komora filtracyjna (a)
Komora filtracyjna (b)
Komora filtracyjna (c)
Komora filtracyjna (d)
Komora filtracyjna (e)
4)    Komora powrotna 
A)    Pompka
B)    Lampa uv
C)    Sonda pH
D)    Termometr cyfrowy
E)    Dozownik nawozów
F)    Grzałka 

 

Oświetlenie 

 

1)    Co do samego oświetlenia wiele się naczytałem i może aż za dużo bo już sam nie wiem co dobre a co złe wiec chciał bym prosić was również o pomoc w doradzaniu co do samego oświetlenia 
2)    Oczekiwania:
a)    Cena 2000-2500zl max 
b)    led
c)    Wisząca bądź podstawa na krawędzie boczne akwarium 
d)    Ma być ona rozwojowa czyli wystarczająca na ta obsadę jak i na bardziej bogata.