Skocz do zawartości

potrzebne czy nie ?? Napowietrzanie.


pieha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie sam nie napowietrzam akwarium mam tylko deszczownice która powoduje ruch tafli wody,wyczytałem jednak parę opinii że powinno napowietrzać się w  nocy ??? A że jestem amator początkujący to co sądzicie o tej opinii                                         

Napowietrzanie włacza sie na noc po to by nie podusiły sie rybki wink.gif. W nocy rosliny zabieraja z wody tlen a wydalaja CO2 dlatego napowietrzanie w nocy jest potrzebne natomiast w dzien reakcja zachodzi odwrotnie czyli roslinki daja tlen pobierając CO2, w związku z tym napowietrzanie w dzien nie jest aż tak konieczne co nie znaczy ze jest calkowicie zbędne. Napowietrzając w dzien nie zaszkodzimy rybom natomiast w ten sposob wybijamy z wody CO2 które jest potrzebne roslinom do procesu fotosyntezy wink.gif. Wniosek - napoietrzaj przez calą noc wink.gif.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym czytałem, że w akwarium holenderskim (roślinnym) można rośliny napowietrzać zamiast, podawania co2, pod warunkiem że stworzy się odpowiedni obieg wody.

Rośliny będą napowietrzone atmosferycznym co2, które im wystarczy do funkcjonowania.

Nie stosowałem nigdy tej metody. Z przycinki moje akawarium zarabia na siebie z nawiązką, a napowietrzanie z pewnością spowolniłoby wzrost.

Edytowane przez Kokokabana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że Pieha pyta o napowietrzanie w nocy, kiedy to rośliny oddają do wody CO2 a pobierają tlen.

 

Rośliny będą napowietrzone atmosferycznym co2, które im wystarczy do funkcjonowania.

No to przecież tak ma każdy, kto nie ma CO2, napowietrzamy wodę ruchem tafli wody, więc rozpuszcza się w wodzie to co jest w atmosferze - azot, tlen, CO2...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji