Skocz do zawartości

akwarium bez CO2


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym Was zapytać jak prowadzić akwarium bez podawania CO2. Posiadam akwarium 54 litrowe. Nie mam za bardzo miejsca na CO2. Czy bez CO2 rośliny będą się rozwijać?? Czy będę miał dużo glonów??

Napiszcie proszę co i jak bo jestem zielony w tym temacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co masz na myśli przez sformułowanie co2

- gazowe ma na celu zakwaszać wodę jak i powodować u roślin produkcję tlenu w czasie naświetlania. Jest szkodliwy w nadmiarze.

- w plynie inaczej carbo jest swego rodzaju sterylizatorem. Zawarty w nim aldehyd glutarowy stosowany jest np w środkach czyszczących, a więc podobnie jak co2 z butli może być szkodliwy w nadmiarze, dla ryb i roślin.

 

Każdy z tych metod jest dobry, tylko trzeba go stosować z głową. Nigdzie na ziemi sztucznie się nie podaje co2 w jeziorach, czy rzekach, a roślinki rosną nawet w piasku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się prowadzić akwarium bez CO2 (ba, nawet roślinne!). Najlepiej posadzić rośliny cieniolubne, one sobie poradzą w słabym świetle i bez CO2. Ewentualnie można dodać kulki gliniano-torfowe (podobno można też pałeczki nawozowe, ale niech się mądrzejsi wypowiedzą), bo niektóre lepiej rosną na żyznym podłożu (cryptocoryny, echinodorusy). Tutaj jest lista takich roślin: http://forum.superakwarium.pl/topic/5271-lista-ro%C5%9Blin-cieniolubnych/

Edytowane przez Krucka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rośliny do wzrostu potrzebują węgla.

Jeżeli masz silne oświetlenie ( często przyjmuje się 0,5 wata na litr jako granicę umowną), to musisz dać dodatkowo makroelementy. To znowu powoduje szybszy wzrost roślin, częstsze przycinki itd.

CO2 jest często nazywane ,,super makro". Rośliny biorą z CO2 węgiel a część tlenu wydalają jako efekt uboczny( przy silnej fotosyntezie).