Jump to content

Na stanie akwarium około 110l i pomoc przy doborze reszty

Recommended Posts

Witam wszystkich. Posiadam akwarium 110 l i prosze o pomoc w doborze filtru, pokrywy, oświetlenia, grzałki, i obsady rybek. Troche poczytałem tematów na tym forum i przedstawie Wam to co wybrałem i prosiłbym o Wasza opinie i porady , a więc:

- filtr zewnętrzny jbl e901

- pokrywa http://allegro.pl/pokrywa-do-akwarium-80x35-cm-prosta-led-16w-1650lm-i6203512716.html

- grzałka http://allegro.pl/hit-grzalka-z-termostatem-do-akwarium-ygs-100w-i5650828597.html wiem tania ale podobno sprawdzona

- napowietrzacz http://allegro.pl/napowietrzacz-do-akwarium-20-150l-zestaw-hit-i6155352816.html

- dno piasek lub kamyki ale to jeszcze do przemyślenia

- rośliny żywe ale nie za dużo

- rybki jakie mnie interesuja to takie które maja kolorowe ubarwienie i sa łagodne, gupiki, mieczyki, neonki, danio niebianski itp

Jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam

W tym segmencie cenowym nie ma sprawdzonych grzałek. Prędzej czy później albo przestanie grzać albo ugotuje Ci rybki. Jeśli chcesz spać spokojnie kup Eheim Jager lub przynajmniej Aquael. Co do rybek to nie spiesz się. Akwarium dojrzewa 4 tygodnie i dopiero wtedy wpuszcza się obsadę. Ryby wybiera się na podstawie parametrów wody, którymi dysponujesz. Póki co nie masz o nich pojęcia. Równie ważne i niezbędne jak akwarium są testy wody na pH, GH, KH, a przy sprawdzaniu dojrzewania również NO2 i NO3. Tylko kropelkowe. Jak kupisz paski to i tak każemy Ci kupić kropelkowe więc bez sensu wydawać kasę 2 razy. Bez testów nie wiesz jakie ryby możesz trzymać i to jest podstawa podstaw.

Edited by mrkojiro
  • Like 1

Mieczyki od razu odpadają.

Po co Ci napowietrzacz?

Kto Ci nagadał że ta grzałka jest ,,sprawdzona"?Jager

Dlaczego odpadaja? Myslalem ze filtr nie bedzie podawal wystarczajaca powietrza. Zapomnijmy o tej grzałce, bede pamietał o Jager albo Aquel. A filtr sprawdzi sie ten co podałem wyżej?