Skocz do zawartości

SKALARium od podstaw


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem początkującym akwarystą. Posiadam akwarium 120x40xt50 filtr HW303 z lampą UV oraz Aquael 2000 z gąbką. Oświetlenie stanowią dwie świetlówki po 30w (do zmiany na coś bardziej ekonomicznego). Jako obsada będą na pewno skalary i pod te rybki chcę przygotować zbiornik. Moje pytania:co dać na dno , jakie zasadzić roślinki łatwe w hodowli , oraz co włożyć co filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytania:co dac na dno

Piasek nie zmieniający parametrów wody, kilka liści dębu, szyszek czarnej olchy..

 

 

 

jakie zasadzić roślinki łatwe w hodowli

Żabienice, coś na tafle, nurzaniec, biotopowo.

 

 

 

oraz co włożyć co filtra.

Gąbki, ceramikę, ceramikę i jeszcze raz ceramikę, czyli tyle ile jej tam wlezie, im jej więcej tym stabilniejsze akwarium i więcej dla Ciebie spokoju.

 

Do akwarium nie zapomnij nalać miękkiej wody i lekko kwaśnej, lampa UV Ci nie potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ceramikę nie ma co przepłacać, lepiej kupić jak najwięcej - ile się zmieści. Lawa wulkaniczna też da radę. Do akwarium daj tylko piach, nie mieszaj go z drobnymi żwirkami itp bo to średnio wygląda. Po prostu piasek, drobny, do piaskownic, najlepiej z atestem, ze sklepu budowlanego. Kupisz dużo, tanio i dobrze. Zatroszcz się również o korzenie, gałęzie itp - uzyskasz dzięki temu naturalny wygląd zbiornika i woda powinna się zrobić delikatnie herbaciana, czyli taka jaką skalary lubią. W zasadzie dla nich to ciemne wody są idealne, ale znowu nie każdy akwarysta lubi :) 

 

Link do tematu jednego z forumowiczów: http://forum.superakwarium.pl/topic/46789-726l-ameryka-po%C5%82udniowa/page-1