Skocz do zawartości

Postrzępione płetwy, zranienia, rozdęcie


yuurei
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z chorobami niestety (stety?) nie jestem zbyt doświadczona i nie znam się na ich rozpoznaniu, dzisiaj rano zaglądam do akwarium - zastałam jednego ze świecików poranionego, z rozszarpaną płetwą ogonową, wydaje się być lekko wzdęty. Wczoraj wieczorem każda jedna ryba była zdrowiutka (kontroluję je co wieczór, każdą jedną), pływały stadem, dzisiaj rano największy samiec oddzielił się od stada i jest w stanie wręcz agonalnym, co mogło go załatwić w tak krótkim czasie? Przełowiłam go na razie do osobnego zbiornika, ma problemy z utrzymaniem równowagi.

1. Litraż zbiornika. 345l 
2. Kiedy został założony / czy dojrzewał 2-3 tygodnie bez ryb. Dobre 8 lat bez restartu,
3. Rodzaj i model filtra / czy jest włączony cały czas. Eheim 2028 (keramzyt, gąbka na wlocie, purigenu ciut) +Aquael Turbo 1000 (gąbka),
4. Gatunki i ilość ryb. 5 trzciniaków, 12 świecików, 3 proporczykowce błękitne, para barwniaków + 4 młode
5. Ilość i rodzaj roślin. mnóstwo wszystkiego - bolbitisy, anubiasy, microsoria, kryptokoryny itp. itd.
6. Inne sprzęty: co2, napowietrzanie, grzałka itp. CO2, gdy zapalone światło, grzałka 150W, 
7. Stosowane nawozy, pokarmy, preparaty itp. aktualnie nawożenie tylko mikro, mrożonki w wielu odmianach, hikari, osi,
8. Parametry wody (no2, no3, ph, kh, gh, po4 itp.). NO2=0, NO3=15, pH=6,8 (bez CO2, z CO2 pH=6.2), KH=3, GH=7, PO4=1,0,
9. Temperatura w zbiorniku. standardowo 25-26 st. ostatnio słońce trochę przygrzewa i bywa 27 st.
10. Jak wyglądają porządki w akwarium (podmiana wody, odmulanie, czyszczenie filtra). raz w tygodniu 20% wody, woda RO+mineral ro żółty v3, czysczenie gąbek na wlocie filtra, jak coś leży na dnie, to zbieram,