Skocz do zawartości

Jak żyć :)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym akwarystą, właściwie kandydatem.

Mam baniak ogólny na kranovicie, przewinęły się gupiki, miedziki, jarzeńce, jednak niemalże wszystko już zostało rozdane.

Chciałbym ze zwykłego, właściwie bylejakiego baniaka zrobić coś uroczego, poprzez to rozumiem akwarium biotopowe. Pojemność 54l.

 

Pływają dwa zbrojniki pospolite, jedna samica, "ukradziona" z 30l, oraz otosek, również tym niecnym uczynkiem nabyty.

 

Właśnie ze względu na nie chciałbym zrobić bw i tu nasuwa się pierwsze pytanie. Czy z tymi rybami, da się powoli zmieniać rodzaj akwa? Zanim dokupię otoskow(wiem, rybka stadna, myślałem, żeby chociaż z 8-10 ich było), chciałbym zminimalizować szansę na padnięcie "świeżych".

Szukałem właściciela, jednak moim kryterium było posiadanie już w/w.

 

I teraz pytania:

1. Czy szyszki olchy, liście, korzenie oraz torf będą w stanie zbić mi PH z wartości ok 7,4?

2.Czy twardość zbiję wodą demineralizowaną?

3.Czy w/w stworzenia zaakceptują, bądź co bądź, sporą zmianę warunków bytu?

4.Jak z filtracją? Czy kaskada Aquaela wyrobi przy takiej obsadzie?

5.Bardzo jęczę? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na zbrojniki to małe akwarium, wiem, że polskie "encyklopedie" podpowiadają, że 60 cm i są szczęśliwe... no ale niekoniecznie. Otoski ok :) 8-10 otosków brzmi dobrze, ale pomyślałabym nad oddaniem zbrojników i zastąpieniem ich jakąś maluuutką ławicą.
1. Zależy od KH, przypuszczam, że może być ciężko, ale to musisz podać twardości.

2. Tak, woda demiralizowana ma KH=0, GH=0, pH=7.0.

3. Po prostu zmieniaj parametry powoli, nie wymieniaj całej wody naraz.

4. Zależy która, polecałabym fzn-3, dobry zapasik.

5. Kto pyta nie błądzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za oddanie zbrojników będę miał urwane przyrodzenie i okolice. Za ok dwa miechy zmieniam baniak na 112l.