Jump to content

Choroba Zbrojnika - pilne

skeepek
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,

na wstępie chciałam powiedzieć, że przejrzałam forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale niestety wydaje mi się, że nic nie odpowiada temu co dolega mojemu zbrojnikowi. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o akwarystykę, więc możliwe, że nie umiem czegoś skojarzyć i ustalić co właściwie się dzieje.

2 dni temu zaobserwowałam u mojego zbrojnika dziwną "narośl" od spodu. Wygląda mi to trochę jak grzyb. Zbrojnik ma już 10 lat i bardzo chciałabym mu pomóc. Byłam w sklepie zoologicznym, ale nie dowiedziałam się niczego. Jedyne co mi powiedziano to, że nie wiadomo co mu jest, ale może Formisol (zoolek) pomoże. Kupiłam i zastosowałam według wskazań. Ale minęły 2 dni, a "narośl" się powiększyła. Poza tym zbrojnik zachowuje się normalnie, a u innych ryb nie obserwuje niczego niepokojącego.

Załączam zdjęcia i proszę o wsparcie doświadczonych akwarystów. To, że on na zdjęciach pływa brzuchem do góry jest u niego normalne. Robi tak odkąd pamiętam.

O zbiorniku:

- 54l

- rodzaju i modelu filtra niestety nie znam, ale wygląda mniej więcej tak (http://www.zoologiczny.sklep.pl/Aqua_Szut_Turbo_550_N_filtr_wewnetrzny_do_akwarium__25_23_22___258)

- ryby w akwarium: 1 zbrojnik, 2 neony czarne, 1 bojownik, 2 molinezje złote, 4 mieczyki czerwone

- jedyne rośliny jakie mam w akwarium to moczarka kanadyjka

- jest grzałka

- utrzymuje się temperatura 27 stopni

Jeśli trzeba podać jeszcze jakieś informacje na temat samego akwarium to proszę napiszcie mi co potrzebujecie wiedzieć, a opiszę wszystko co wiem.

post-23803-0-97816600-1459453092_thumb.jpg

post-23803-0-41454200-1459453215_thumb.jpg

Edited by skeepek