Jump to content

Padające Neonki

Dareczek
 Share

Recommended Posts

Witam

Zacznę od tego ze jestem nowy na forum i początkującym. Mój problem to padające neonki. Ale zacznę od początku..

Zbiornik=105l

Filtr=Aquel fan-1

Oświetlenie=led 18W

Rośliność=dwa typy roślin łodygowych szybko rosących, jedne tak szybko ze co trzy dni ucinam łodyge i posadzam obok w ten sposób tylna szybko jest rzadko ale porośnieta. cztery ogniska roślinek małych,wolno rosących z sercowatymi listkami i jedna roslina z dużymi jak dłoń liśćmi. (przepraszam za brak nazw)

Żwir=3 cm Tetra Cpmplete Subtrate i 3 cm żwirku budowlanego (płukany i wyparzony)

Temp= 25 stopni

korzeń=kupny

Obsada= 3 glonojady, 4 molinezje, 8 neon czerwony, 2 gurami mozaikowe, 2 kirysy, 6 danio (pręgowane, lamparcie, czerwone)

Poblem zaczął się od tego ze zalałem akwarium wodą a na drugi dzień kupiłem rybki... Wogóle nie wiedziąć a cyklu azotowym i o dojrzewaniu i to widziałbym  przyczyne mojego problemu. Do dziś padło juz 2 gurami, danio i molinezja

Nie posiadam zadnych testów bo awarium jest już 4 tygodnie i po za czasem i podmianami wody (5 razy) chyba nie ma lepszego rozwiązania w moim przypadku i mimo podstawowego błędu straty nie są aż tak dużę. Co najciekawsze przez 3 tygodnie żaden neonek nie padł.. lecz właśnie w tym trzecim tygodniu zauważyłem rybio ospę u nich i delikatnie na molinezjach zastosowałem preparat ICHTIO temperature podniosłem do 28 po trzech dniach podmieniłem 30% wody podałem znów ichtio tak jak zalecali... Kropki ustąpiły a ryby wydawały sie być w dobrej kondycji ( poza jednym danio które jest straszne chude ale takie kupiłem i jednym kiryskiem który jest mniej rzwawy od drugiego). Gdy wydawało mi się ze sytuacja sie stabilizuje w tym właśnie 4 tygodniu zaczęły padać neoki z 8 sztuk w 3 dni zostały sie 4 a już widzę ze jeden odłączył sie od reszty i słabnie w oczach...