Skocz do zawartości

Krewetkarium, kilka pytań, pomoc..


Draco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie powiem iż, jestem początkującym akwarystą. Założyłem krewetkarium, i mam kilka pytań, czy mogę stosować bez obaw takie preparaty jak esklarin, bacto-active, nie będa miały te preparaty jakiegoś negatywnego wpływu na krewetki ??, oraz jeszcze jedno pytanko, czy mogę, i jaką ewentualnie rybkę, rybki wpuścić do krewetek aby akwa stało się bardziej żywsze, czy mogę dołożyć np kiryski ??. Mam akwa 25L wiem wiem nie jest to gigant. Wiem, że można dodać ślimaki, jaki gatunek polecacie ?? Z góry dzięki za odpowiedź.

Edytowane przez Krzysiek1702
Pisownia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, odpuść ryby w tej wielkości zbiorniku. Poczekaj, aż krewetki się rozmnożą, to będziesz mieć więcej akcji - wszelkie ryby tylko to utrudnią. Ze ślimaków osobiście mogę polecić zatoczki i rozdętki - jeśli nie przekarmisz krewetek, to nie będziesz się zmagać z plagą mięczaków. ;)

 

Esklarin to raczej do uzdatniania wody do podmian, a bacto-active w już dojrzałym zbiorniku moim zdaniem zbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że krewetki bez towarzystwa ryb zachowują się diametralnie inaczej, nie boją się i są po prostu wszędzie i wbrew pozorom, to wcale nie jest nudne - posiadać same kewetki w małym akwarium. W towarzystwie zatoczków (landrynek, niebieskich, w cętki), rozdętek, tylomelanii czy świderków wygląda to obłędnie.

Jeśli już koniecznie chcesz ryby to mogą być jakieś małe żyworódki, ale wtedy krewetki nie oddają w pełni swojego piękna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach