Skocz do zawartości

Akwarium 60x30x30 - pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

zarejestrowałem się dzisiaj tutaj i zaczynam tak na prawdę przygodę z akwarium. Z racji że jestem dopiero laikiem proszę o pomoc - porady. Założyłem 2 tyg temu akwarium 60x30x30 cm. Wsadziłem średni żwirek oraz kilka kamieni i korzenie. Wodę utrzymuję na poziomie 24-25 stopni. W międzyczasie kupiłem i posadziłem rośliny:

Anubias minima Bonsaie
Echinodorus green Flame
Echinodorus Blecheri
Selaginella orientalis
Egera Najas
Eleocharis accicularis

Dzisiaj wpuściłem rybki. Moja obsada:

Neon - 6 szt. (Innesa 4 szt + Czerwony 2 szt.)
Kirysek Pstry - 3 szt.
Otosek - 3 szt.
Danio - 6 szt. (czarny 3 szt. + czerwony 3 szt.)

Z racji że zauważyłem kilka małych ślimaków dodałem jedną Helenę.

Czy myślicie, że to dobra obsada na początek? Czy może jeszcze coś do niej dodać? Po jakim czasie mogę stwierdzić że rybki się przyjęły w pełni? Dodaję zdjęcie abyście obejrzeli okiem znawcy mój zbiornik.

post-22436-0-72931600-1423929036_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Selaginella orientalis - zasadź w doniczce i postaw na parapet.

2. Obsada:

a. źle dobrana

b. wpuszczona za wcześnie

c. pewnie parametrów wody w zbiorniku nie znasz (jeśli się mylę to mnie popraw)

3. Podłoże koszmarne - to raz. Dwa - dla wszelkich ryb  dennych oraz pielęgniczek podłoże to tylko i wyłącznie piasek.

 

Troszkę się pospieszyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu przeważnie jest tak ze ludzie najpierw kupują sprzęt/zakładają akwarium a potem dopiero piszą że są początkujący i chcieliby się dowiedzieć parę rzeczy. Jaki masz filtr i jakie oświetlenie?? Otoskowi i Kiryskowi raczej podłoże nie pasuje i czuć się dobrze raczej nie będą..... 

Edytowane przez misiek1784
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji