Skocz do zawartości

Mikrozorium - przejrzyste końcówki


maziama
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam się za bardzo na tych doborach i niedoborach, dlatego proszę was bardzo o pomoc w zidentyfikowaniu problemu :)

Sprawa dotyczy tylko młodych przyrostów mikrozorium, u innych roślin to nie występuje.

Najpierw zdjęcia:

 

27c9ea4e682a8c22gen.jpg

 

0d91ae3d89c03ba5gen.jpg

 

Jak widać problemem jest przejrzystość końcówek, ale tylko u młodych roślin. "Matka" tego nie ma.

"Mamuśka" jest po prostu wetknięta do dziury w korzeniu. Własnych korzeni nie posiada. Taki oto bubel mi sprzedany ;)

Trochę info o zbiorniku:

Akwarium 240 litrów (120x40x50), zalany 1.5 miesiąca temu

Podłoże piach, w piachu kulki g-t (ale mikrozorium z nich oczywiście nie korzysta)

Oświetlenie 10h, 2x38W  obie to Juwel Day-Lite 6500k (plus odbłyśniki)

Nawożenie: Carbo 10ml/dzień

Podmiany: raz w tygodniu 20 litrów (ze względu na małą obsadę na dzień dzisiejszy) 3/4 kran i 1/4 demineralki 

Temp. 25-26*C

 

Testów na NO3 i PO4 niestety jeszcze się nie dorobiłam :oops:

Jeśli są potrzebne do diagnozy to oczywiście jeszcze dziś zakupię.

Ale jeśli to np. typowy objaw braku potasu, to wolałabym najpierw od tego potasu zacząć zakupy.

 

Proszę o jakieś sugestie :)

Z góry dziękuję za pomoc.

Jak coś jeszcze potrzeba z info to piszcie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem i doszukałem się informacji, że gdy jest mocny przyrost rośliny, szybko rośnie, to wtedy jest taki efekt. Druga opinia była taka, że to brak magnezu. Więc kupiłem sole i zacząłem dawać. Faktycznie ustąpiło to blednięcie, ale nie całe. Ja się tym nie przejmowałem, roślina puszczała nowe liście i rosła dalej jak szalona ;) Rozdzielenie roślin też pomagało.

Wysłane z mojego Xperia Z2 przy użyciu Tapatalka
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, widzisz! Takiej odpowiedzi się nie spodziewałam :) Trochę mnie uspokoiłeś.