Skocz do zawartości

start akwarium i pleśń ?


Kalix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym się przywitać ze wszystkimi korzystając z okazji:) 

Jestem początkującym totalnie i dopiero wystartowałem swoje akwa (126l). Woda stoi w nim od poniedziałku, rośliny zasadzone i filtr chodzi. Wrzuciłem małą szczyptę pokarmu dla rybek (płatki) i teraz tak jakby pleśnieją. Na nich pojawiła się jakby jakaś pianka czy coś w tym stylu. Powinienem to wyciągnąć? Martwi mnie to troszkę. Czy na roślinki nie przejdzie, bo niektóre płatki wylądowały koło roślinek.

Edytowane przez andy102
Pisownia: 6.1. Wymagane jest dbanie o poprawność gramatyczną i ortograficzną wypowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowo nie stać mnie na testy bo wykosztowałem się na akwarium i nie bardzo wiem czy będę musiał czekać dłużej niż 2-3 tygodnie.

Żeby stwierdzić, czy zbiornik będzie dojrzały, testy będą konieczne. Ile to potrwa, może 2-3 tygodnie, może 4-5 tygodni. Każdy zbiornik jest inny i ten proces zachodzi w różnym przedziale czasowym.

Wyciągnij spleśniały pokarm i zapomnij o zbiorniku na jakiś czas. Jak zauważono wyżej "natura zrobi swoje".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zamówiłem testy paskowe JBL, mam nadzieję, że na początek wystarczą, żeby określić mniej więcej na jakim etapie jest dojrzewanie.

Na początek, mniej więcej wystarczą. Niestety czasami dokładność testów paskowych pozostawia wiele do życzenia. W przyszłości proponuję Tobie zakup testów kropelkowych. Odnośnie testów i pojawiających się być może Twoich pytań :arrow:http://forum.superakwarium.pl/topic/43601-testy-wody-wasze-do%C5%9Bwiadczenia-i-opinie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach