Skocz do zawartości

Jak zrobić idealne warunki dla mchów ?


michal2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem tutaj nowy.

Posiadam akwarium 40 l z samymi mchami i paroma krewetkami Fire Red.

Temperatura to 22 stopnie.

Oświetlenie : 12w żarówka energooszczędna 6500k i 15w energo. 6500k

Filtracja to pat mini .

Trzymane na kranówce.

Nawozy: Mikro makro co2 z bimbrowni i aqua art classic

Flora:

taiwan moss, chistmass moss, pelia, weeping moss, peacock moss, i za dni dojdzie flame moss i willow gigantea.

Akwarium ma około 2 miesiace z czego przez pierwszy miesiąc była nad nim tylko żąrówka 12w.

Mchy rosną dość wolno. Najbardziej Peacock a najmniej taiwan o.O .

Co robię nie tak ?

Proszę doradźcie mi. Jestem początkujący i mam 13 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawozisz jeszcze jakimś mikro oprócz PG Clasica?

Moim zdaniem jak na mchy to jedna żarówka 15W by była w zupełności wystarczająca - te rośliny pod względem światła są naprawdę mało wymagające. Druga rzecz, że niestety ale mchy nie należą do roślin szybko rosnących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdecyduj się na jeden nawóz mikroelementowy - albo PG albo Tropical (zdecydowanie polecam PG), inaczej możesz przedobrzyć i nabawić się glonów.

Mchy nie lubią kiedy są ubrane w syfek wszelaki, który znajduje się w akwarium typu muł, odchody ryb, etc. Dobrze by było gdybyś raz na jakiś czas bardzo delikatnie je odmulił lub jeśli masz je przywiązane do niedużego kamienia - nawet przepłukał w wodzie z podmianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Akwarium ma około 2 miesiace z czego przez pierwszy miesiąc była nad nim tylko żąrówka 12w. Mchy rosną dość wolno.

Nie spodziewaj się, że w 2 miesiące będziesz miał kosmiczny przyrost mchów.

Aranżacje z użyciem mchów potrzebują ok. 6 miesięcy, od zaszczepienia mchu, na osiągnięcie docelowego wyglądu.