michal2001 Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Witam. Jestem tutaj nowy. Posiadam akwarium 40 l z samymi mchami i paroma krewetkami Fire Red. Temperatura to 22 stopnie. Oświetlenie : 12w żarówka energooszczędna 6500k i 15w energo. 6500k Filtracja to pat mini . Trzymane na kranówce. Nawozy: Mikro makro co2 z bimbrowni i aqua art classic Flora: taiwan moss, chistmass moss, pelia, weeping moss, peacock moss, i za dni dojdzie flame moss i willow gigantea. Akwarium ma około 2 miesiace z czego przez pierwszy miesiąc była nad nim tylko żąrówka 12w. Mchy rosną dość wolno. Najbardziej Peacock a najmniej taiwan o.O . Co robię nie tak ? Proszę doradźcie mi. Jestem początkujący i mam 13 lat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miniu Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Nawozisz jeszcze jakimś mikro oprócz PG Clasica? Moim zdaniem jak na mchy to jedna żarówka 15W by była w zupełności wystarczająca - te rośliny pod względem światła są naprawdę mało wymagające. Druga rzecz, że niestety ale mchy nie należą do roślin szybko rosnących. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal2001 Posted October 26, 2014 Author Share Posted October 26, 2014 Daje mikro i makro tropicala . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miniu Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 To zdecyduj się na jeden nawóz mikroelementowy - albo PG albo Tropical (zdecydowanie polecam PG), inaczej możesz przedobrzyć i nabawić się glonów. Mchy nie lubią kiedy są ubrane w syfek wszelaki, który znajduje się w akwarium typu muł, odchody ryb, etc. Dobrze by było gdybyś raz na jakiś czas bardzo delikatnie je odmulił lub jeśli masz je przywiązane do niedużego kamienia - nawet przepłukał w wodzie z podmianki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...