GucioNDYN Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 To mój pierwszy post więc witam! Wymyśliłem sobie, że uda mi się doprowadzić do wyrośnięcia kwiatu lotosu z ziarna... Ziarna wykiełkowały, pędy mają już ok 40cm długości, i zaczęły pojawiać się korzonki. Więc kupiłem akwarium 96 litrów, oraz grzałkę 100W z termostatem, przeczytałem, że lotosy podobnie jak lilie, jako podłoże lubią ziemię zmieszaną z gliną. Więc zmieszałem w wiaderku, glinę z ogródka, z ziemią ogrodową, ułożyłem na dnie akwarium, zalałem wodą i wyszło dokładnie jak na zdjęciach... Myślałem, że zmętnienie opadnie, ale niestety, 3 dni minęły i efekty widoczne dalej. Co należałoby zrobić, żeby to jak się mówi miało ręce i nogi? Może ma ktoś doświadczenie w uprawie tych roślin, i doradzi co powinienem jeszcze dokopić, jaki podkład, oświetlenie, może filtr... Jestem zielony w temacie akwarystyki, ale zdeterminowany, żeby osiągnąć cel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ibrachim12 Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Temat o filtrach: http://forum.superakwarium.pl/topic/12748-m%C3%B3j-filtr-w-praktyce-czyli-nasze-do%C5%9Bwiadczenia-z-filtrami/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darekbart Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Więc zmieszałem w wiaderku, glinę z ogródka, z ziemią ogrodową, ułożyłem na dnie akwarium, zalałem wodą i wyszło dokładnie jak na zdjęciach.. Mogłeś dać jakieś podłoże na tą glino-ziemie, np. zwykły piasek, zmętnienia by nie było. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mapet Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Tego piasku to tak 3-5 cm i filtr też by się przydał żeby woda nie skisła. Kiedyś miałem w akwarium kwitnącego lotosa, kwiaty otwierały się rano i zamykały sie o 22. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...