Skocz do zawartości

Pierwsza styczność z zestawem CO2


sheryll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

może nie jestem początkującym akwarystą, ale na pewno zaczynam przygodę z butlą CO2 - wcześniej tylko easy carbo.

Zakupiłem taki zastaw jak ten z poniższego linku - mam tylko butle 4kg i większy dyfuzor 35mm

http://sklep.wodna-kraina.pl/p/55/1273/zestaw-co2-professional-wodna-kraina-z-butla-2l-technika-co2.html

Wszystko podpiąłem zgodnie z instrukcją - mam tylko kilka pytań:

- czasem elektrozawór dziwnie buczy tzn. pracuje cicho, potem nagle zaczyna brzęczeć i potem znowu cicho - nie wiem czym to jest spowodowane - on ma pracować w określonej pozycji czy też może swobodnie wisieć?

- po wyłączeniu elektrozaworu po jakimś czasie CO2 przestaje dostawać się do akwarium trwa to do 30min - jest takie opóźnienie - myślałem, że jak elektrozawór się wyłączy to od razu i przestanie podawać do akwarium gaz.

- cały czas w liczniku bąbelków lecą bąbelki nawet jak już przestaje co2 dostawać się do akwarium - wyłączyłem elektrozawór ponad 3h temu, a te bąbelki lecą wciąż w liczniku - do akwarium nic się nie dostaje, a w liczniku wciąż lecą bąbelki.

Wszystko mam podokręcane - nie wiem gdzie może tkwić przyczyna.

- ten tester ph (indykator) cały czas ma kolor tej testowej cieczy czyli ciemno niebieski - po jakim czasie powinien zmienić kolor? Mam akwarium 375l

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Sebastian

post-8543-0-81721600-1412713470_thumb.jpg

Edytowane przez Luna
Przenoszę do odpowiedniego działu. /Luna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada- odłącz elektrozawór. Ja też chciałem zakupić elektrozawór, ale forumowicze szybko mi wyjaśnili dla czego jest nie potrzebny :D Przede wszystkim skok Ph po odłączeniu CO2.  Ja podaję cały czas 3 b/s (ja mam 72L baniaczek) i jest OK.  
MAM TAKI SAM ZESTAW tylko bez elektrozaworu i mniejszy dyfuzor z racji litrów w baniaku.