Skocz do zawartości

Amazonka do korekty


kubem4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam akwarystów.  Od wielu lat jestem terrarystą (gekony, agamy, pytony i inne) ale traf chciał (kolega wyjeżdża do Kambodży), że dostałem akwarium a z akwarystyką miałem ostatnio do czynienia jakieś 15 lat temu..  Chodziło o to abym zaopiekował się ukochanym sumem kumpla którego ma już 20 lat..  Akwarium było z jednym korzeniem, jednym neonem czerwonym oraz rzeczonym sumem (ponad 12cm kiryśnik).. 

 

Po moich działaniach wygląda to tak:

 

Zbiornik 60-28-30cm

              45l

Temp: 26*C

 

Fauna:

- pielęgniczki Kakadu (para)

- neon czerwony (10 sztuk)

- duże sumisko (chyba kiryśnik plamisty)

 

Flora:

- kabomba

- coś jakby podwodny perz (podobny do nurzańca)

 

Wiem że żwir jest ohydny ale kumpel tak przyniósł a ja musiałem działać w pośpiechu  :/

 

Proszę o rady i korekty ale nie bijcie za mocno bo w sumie jestem nowicjuszem   ;)

 

post-21644-0-76797700-1412019226_thumb.jpg

 

post-21644-0-35221600-1412019243_thumb.jpg

 

Samiec kakadu ma coś z pyskiem wygląda jakby uszkodził go w walce..  poza tym jest bardzo temperamentny i żarłoczny..

 

//Pisz poprawnie / darekbart

Edytowane przez darekbart
Pisownia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Kiryśnikiem nie mogę zrobić kompletnie nic :(.  Jak go tylko zobaczyłem, od razu wiedziałem że jest za wielki na to akwa, nawet gdyby był tam sam. Na szczęście aktywny jest głównie w nocy i sprawiłem mu kokosa żeby miał kryjówkę w dzień i nie niepokoił swoją wielkością (jest łagodny, acz nieporadny) innych ryb. Najchętniej bym go od razu oddał ale nie mogę.

 

Kakadu na pewno nie zrobił sobie kuku w walce z samicą, bo jest niemal połowę od niego mniejsza. Póki co dogadują się świetnie - samiec tokuje ale nie jest brutalny, poza tym mają w tych korzeniach sporo kryjówek. 

 

Z neonami pewnie macie racje, poza tym Kakadu jednego Neonka konkretnie pokiereszował.