Skocz do zawartości

Odkupione akwarium 112l -pomoc w uporządkowaniu obsady


gojas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

odkupiłem wczoraj dla syna od osoby wyjeżdzającej za granicę akwarium z rybami 112l.(standardowe rozmiary 80x35)

Niestety jest tam kilka gatunków ryb (8 gatunków ,w sumie 17szt rybek)  (moim zdaniem zbyt dużo gatunków ,a zbyt mało szt)

Z racji transportu akwarium około 70% wody trzeba było zastąpić nową i zakupić oraz zasadzić nowe rośliny.

 

Na chwilę obecną akwarium się stabilizuje (woda zrobiła się mętna ,o żółtym zabarwieniu) niestety nie mam jeszcze testerów i nie znam jej parametrów. Temperatura 22-24stopnie

 

Proszę o Wasze opnie,wskazówki i rady.

Jestem początkującym akwarystą (akwarium miałem jako małe dziecko ,a teraz zakładam dla 11l syna,któremu będę pomagał w hodowli)

 

Chciałbym wiedzieć z jakich ryb muszę koniecznie zrezygnować.

 

W akwarium jest obecnie:

6x neon inessa (planuję dokupić 10szt)

2x kirysek spiżowy (planuję dokupić 3szt)

1x glonojad zbrojnik -ok.5cm (jeśli się da to czy może pozostać?)

1x glonojad syjamski -ok7cm (ładny ,ale dość nerwowy, nie wiem czy nie zbyt mały zbiornik)

2x kosiarka ok 6cm(wyczytałem że potrzebują większego zbiornika) czy mogę je zostawić?

1x mieczyk hallera ok 6cm (samica) -z nią mam kłopot czy dokupić do niej jeszcze parkę ,zostawić singielkę czy pozbyć się?

3x bocja wspaniała - około 4cm. są b.ładne i tu pytanie czy mogą zostać ,bo wyczytałem że strasznie niszczą rośliny, oraz dorastają do 25cm więc raczej chyba nie nadają się do tego typu zbiornika?

1x sum - kiryśnik plamisty post-21593-0-62202700-1411139966_thumb.gif- i z tym mam największą zagwostkę -jest b. duzy -około 12cm , ładnie sie prezentuje , zachowuje się jak król akwarium  (przez większość dnia leży na dnie, ale jak zacznie pływać to nie zważa na poruszające się w okół mniejsze rybki). Moim zdaniem zdecydowanie za małe akwarium, i nie wiem czy może on przebywać z pozostałymi ww rybami.