Jump to content

Choroba skalara :/

szylkret5
 Share

Recommended Posts

Witam ,mam oto taki problem, gdyż jestem początkującym akwarystą i nie znam się na chorobach rybek . Gdyby ktoś był tak miły i pomógł mi rozwiązać ten problem bedę wdzięczny , chodzi o to jak leczyć co to za choroba itp itd :)....  post-21376-0-54887500-1407427432_thumb.jpg Chdzi o te ''2 kulki nad okiem''.. Pozdrawiam :)

Edited by szylkret5

Dużo tych pytań, na niektóre niestety nie dam rady odpowiedzieć gdyż nie znam się , ale to co wiem to napiszę, no więc :

1 Problem raczej widać na zdjęciu więc to pominę

2 Zbiornik ma dł 60, wys 40 i szer. 35 ( tak wiem, że dla skalara to za małe, ale z racji tego, że dopiero zacząłem niedawno nie wiedziałem, że rosną takie duże, a nie pomyślałem żeby poczytać w internecie itp , poprostu spodobały mi się :D.)

3 Pod pokrywą jest jedna gruba jarzeniówka , która ma 230v ~ 50 Hz , nic więcej o niej nie wiem , jeszcze tyle, że daje trochę różową poświatę , a wlączone jest średnio 7-8 godzin dziennie

4 Zbiornik założony ok 5 miesięcy temu

5 Wodę podmieniam tak co 2-3 tygodnie około 1/3 wody , parametrów nie podam, nie posiadam testów :c... muszę zakupić

6 Nie używałem

7 Nie używam lampy UV

8 Roślinki przycinam, przesadzam itp ''grzebiąc'' w zbiorniku wtedy gry wymieniam w nim wodę , i oczyszczam kamyczki takim ''odkurzaczem'' którym się zasysa brudy

9 Temperatura w dzień 27-30st , a w nocy 24-26st  , tak posiadam grzałkę z termostatem

10 Co jakiś czas( co tydzień- dwa) wlewam nawóz do roślin , ale firmy nie znam, bo dostałem w słoiczku od kolegi,  tego daję kilka kropelek

11 Nie posiadam CO2

12 Posiadam 3 molinezje , 1 dużą 2 dosyć małe, 5 neonek, 2 skalary, 4 mieczyki i 1 glonojada, wszystkie rybki były wpuszczone w jednym dniu po odstaniu zbiornika przez 3 tygodnie od zalania, była jeszcze 1 duża molinezja i 1 neonka, ale niedawno zdechły.