Skocz do zawartości

Czy to posocznica ?


weruunka2256
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Opiszę tu mój problem dotyczący bojowników.
 

 

Problem:

Od dwóch tygodni mam bojownika syjamskiego. Razem z nim przebywały dwie bojowniczki. Miały pogrubiony brzuch ale myślałam , że w środku jest ikra , bo bojownik budował gniazdo a jestem początkująca , niestety nigdzie w internecie nie znalazłam zdjęcia bojowniczki z dojrzałą ikrą ale tak pomyślałam. Rano jedna z bojowniczek która miała postrzępione płetwy (bojownik ją bardzo gonił) leżała na dnie. Jej płetwy nadal były koloru rudego z niebieskimi plamkami ale reszta ciała była odbarwiona :( Wyłowiliśmy ją. Druga niebieska samiczka prawie cały czas spędzała pomiędzy termometrem a ścianą akwarium , w rogu. Była apatyczna. Wisiała w pozycji pionowej. Kiedy próbowała pływać robiła to z wysiłkiem a gdy była w miejscu , od razu zmieniała pozycję na pionową i spadała w dół , tak jakby jej ogon był bardzo ciężki i ją ciągnął. Wtedy samiec podpływał , dotykał ją i ona podpływała do góry zaczerpnąć powietrza. Jeśli przebywała w pozycji poziomej to najczęściej pomiędzy liśćmi roślinki , tak jakby ją podtrzymywały. Po kilku godzinach zmarła. Teraz boję się o samca bo poczytałam na internecie i myślę , że to może być posocznica :( Rybka ma zaczerwienione oczy. Trochę nadęty brzuch i trochę jakby odbarwiony. Oczy wyłupiaste? Nie jestem pewna, ale dwie poprzednie miały. Odchody wydaje mi się , że są w miarę normalne ale są w wodzie i trudno mi się im przyjrzeć. Ryby na początku jadły , ale od 4-5 dni prawie nie jadły. Cudem było kiedy któraś rybka zjadła chociaż granulkę , jednak przedwczoraj zjadły trochę larw.

Wyposażenie :

- Akwarium: 19l prostokątne , wymiary : 38cm długości , 25cm wysokości , 20cm szerokości
- Rośliny: prawdopodobnie Anubias

- Muszla ceramiczna

- Termometr
- Żwirek i piasek
- Korzeń