Skocz do zawartości

filtr do 112l


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich na forum:D

Jestem początkującym akwarysta. Niedawno odkupiłem od kuzyna baniak 112l wraz z całą obsadą i zaczęła się zabawa. Moje pytanie jest odnośnie odpowiedniego filtra do akwarium 112l(dotąd jest zamontowany hailea bt700) Naczytałem się masę najróżniejszych opinii o różnych typach filtrów i zrobił mi się w głowie mentlik.
Na kubeł nie bardzo mam miejsce więc skreśliłem go od razu, zastanawiam się między filtrem wewnętrznym aquael turbo filter 1000 lub kaskadowym fzn2 lub 3.
Z tego co dotąd wyczytałem odpowiedniejszy byłby filtr kaskadowy ale który? FZN-3 jest mocniejszy ale podobno potrafi być głośny( głośność ma duże znaczenie-akwarium stoi w sypialni) za to cichszy FZN-2 nie wiem czy da rade.
Proszę o pomoc

Obsada
gurami dwuplame-2
gurami złociste-2
gurami mozaikowe -2
neonki - 12
kosiarki- 2
kiryski-2
glonojad-2
sum szklisty
sum agamyxis
gupiki-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnętrznego bym nie brał ze zwykłej wygody: trzeba moczyć łapy przy czyszczeniu takiego filtra, podnosić pokrywę czy tam szybę (jeśli masz czymś baniak przykryty), a przede wszystkim filtr zabiera miejsce w akwarium.

 

Z wyborem kaskady miałem podobny dylemat, w końcu wziąłem FZN2. Jest bardzo cicha (choć przez pierwsze tygodnie taka nie była i dała mi popalić). Przy mojej obsadzie, w podobnym litrażu nieco ponad 100L, wydajność filtra mnie zadowala. Wkłady czyszczę co 3-4 tygodnie, natomiast rurkę wlotową przynajmniej raz w tygodniu, bo często zatrzymują się w niej jakieś strzępy liści i inne farfocle, przez co przepływ trochę spada. Wyjęcie rurki ssącej jest wygodne - nie trzeba przy tym wcale ruszać koszyczków z wkładami.

Co do FZN3 się nie wypowiadam, ale opiniami w internecie co do głośności tej kaskady bym się nie przejmował, bo nie muszą być prawdziwe. Najlepiej samemu to zweryfikować.

 

PS. Dobrze by było uporządkować obsadę.

 

Odnośnik do komentarza