Jump to content

Podłoże dla kiryska

Recommended Posts

Jestem tu nowy więc przedewszytkim Witam wszystkich :) No i druga sprawa że jestem początkującym akwarystą oraz jestem w trakcie zakładania akwarium. Sprawa która mnie trapi to podłoże dla kirysków. Wiem, że powinien to być piasek ale czy jesli bedzie to drobny żwirek to bedzie im bardzo szkodził? Staram się dużo czytać i jak najwięcej dowiedzieć aby rybką było dobrze choc naturalone środowisko i tak nie da się otdtworzyć w 100% :) No i trafiłem na tą oto stronke:

http://rybyakwariowe.eu/ryba-akwariowa/kirysek-panda/

Oczywiście pisze, że piasek. Ale na zdjęciach jak i na filmiku wydaje mi się, że kiryski są na żwirku :) Jeśli się myle to mnie poprwacie. No a ja posiadam właśnie żwirek o granulacji max 2 mm. Przynajmniej tak było na opakowaniu... No i teraz juz nie wiem czy można czy nie, a jesli nie to jak to będzie skutkowało względem kirysków? Dodam jeszcze że mój żwirek nie ma ostrych krawędzi. Z góry dzieki za odpowiedź i rady

Sam mam kiryski i zgodnie z poradami zakupiłem zwykły piasek do piaskownic (koszt to 10zł za 20l w markecie budowlanym).

Kiryski przesiewają sobie ten piasek przez skrzela i w tym przypadku żwirek może nie być dobry rozwiązaniem.

Tyle z wiedzy, którą do tej pory nabyłem :)

Może ktoś inny jeszcze się wypowie.

Ok w takim razie piach :) Akwarium jest zalane dopiero 3 dni i dojrzewa więc może wymienie podłoże choć bedzie to troche kłopotliwe. A zamiast kirysków jaką ekipe sprzatającą polecacie?

Akwarium standardowe 80x40x40

Oswietlenie 2x18W

Filtracja póki co Aquael Fan 2 (w ciągu kilku dni mam nadzieje na zakup jakiegos kubełka)

Temp ok 25-26 C

Parametry wody. pH 6.8, 17 dKH, 10 dGH

Podłoże ten nieszcześny żwirek

Czy mycie zębów jest konieczne? Czy mycie się jest konieczne?

Tak samo kiryski potrzebują piachu ze względów higienicznych.