Skocz do zawartości

Zupełna amatorka 54L gupiki ew. neonki pytanie o sprzęt i niby low tech


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, :smile:

 

Miałam już wiele zwierząt, ale w akwarystyce jestem zupełnie zielona, więc proszę o wybaczenie ewentualnych błędów w rozumieniu tematu, ;-)

 

Jestem w posiadaniu nowego prostego akwarium o pojemności 54 litry, o dokładnych wymiarach 60x30x30,

 

Wiem, że w praktyce to szklanka, ale nawet nie mam miejsca na większe akwarium... Tak teoretycznie...

 

Chciałabym w niedługim czasie zaopatrzyc się w rybki, mianowicie w gupiki, bardzo mi się one podobają i chciałabym, aby były jedynymi mieszkańcami mojego akwarium, myślałam o 10 samczykach, poniewaz nie chcę rozmnażania, ale nie wiem dokładnie, mianowicie, ile rybek czułoby się komfortowo w moim akwarium? Jeden gatunek? Takie małe stado...

 

Ewentualnie neonki, jakieś bardzo małe rybki w każdym razie, w tym typie,

 

Na tę chwilę mam samo szkło, a ponieważ mieszkam lekko poza miastem i mam niewiele czasu w tygodniu, chciałabym kupic wszystko za jednym zamachem, dlatego właśnie piszę,

 

Chciałabym, aby moje akwarium było otwarte, miało ziemię i piasek nawet jeziorny/rzeczny w podłożu, bardzo dużo roślin, w przyszłości wychylających się poza taflę wody, taki mały gąszcz, coś w stylu low tech, podobają mi się takie proste rozwiązania,

 

Żadnych szkiełek, zameczków, skrzyń ze skarbami, sztucznych roślin, taka naturalka,

 

Jakieś ślimaki? Są konieczne? Glonojadów bym nie chciała i chyba to nawet nie ten litraż...

 

Oczywiście, zdaję sobie sprawę z tego, że nie będzie to prawdziwe low tech, ale wraz z rozwojem wiedzy...

 

Mam mały pokój, jest w nim niewiele miejsca i akwarium musi stac w rogu pokoju, okno wychodzi na południe - zachód, ale ponieważ jest to róg i okno zasłonięte jest dośc gęstą firaną, bezpośrednio w tym miejscu nie ma ostrego światła słonecznego,