Jump to content

Filtr do akwarium 375l

Share

Recommended Posts

Witam,

jestem początkująca jeśli chodzi o tematykę awarystki także bardzo Was proszę o wyrozumiałość. Mam akwarium 375l w spadku po bracie, który miał je "bo miał" i niewiele z nim niestety robił. Do tej pory miałam filtr Eheim professionel II 2028, niestety ma już 15 lat i zaczyna odmawiać współpracy (przecieka, odkłada się kamień, części się psują). Jestem zmuszona do zakupu nowego filtra. Kompletnie się w tej tematyce nie orientuję stąd też prośba o rady. Budżet nie jest tutaj problemem, bo chcę zainwestować w to akwarium i poprawić jakość życia mieszkańców.

Niestety zdaję sobie sprawę z tego iż zapewne mam potworne przerybienie (rybki kupowane w wieku szkolnym właścicieli na zasadzie fajne to kupię...) ale większość ryb mam od 12-15 lat i nie chcę ich oddać, bo się do nich przywiązałam (jakkolwiek to tłumaczenie nie wydawałoby się Wam głupie). Obecnie nie dokupuję po prostu nowych ryb. Część i tak niestety umarła kiedy mój brat doprowadził do potwornego stanu akwarium (na szczęście opanowałam sytuację).

Akwarium: 375l ogólne, wymiary 150x50x50

Filtr: do wymiany Eheim professionel II 2028

Obsada:(to co udało mi się zindentyfikować po przegrzebaniu Internetu)

głównie sumy

platydora kolczasta

zbrojnik lamparci - przypadek chcieliśmy zwykłego glonojada

guarmi różne karłowate ok 7szt (białe, mozajkowe, marmurkowe, złote)

giętkozęby- różne głównie malawijskie najstarsze ryby w baniaku ok 8 szt

kiryski ok 5szt

trzcinnik

2 niezidentyfikowane ryby jakieś sumy

3 małe wielopłetwce

Roślinność: głównie moczarka kanadyjska ze dwa anubiasy i jedna kryptokoryna nic innego nie rośnie albo jest od razu pożerane bądź cięte na nitki przez sumy

Kilka korzeni i kokosy