Skocz do zawartości

Filtr do akwarium 375l


marifry
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem początkująca jeśli chodzi o tematykę awarystki także bardzo Was proszę o wyrozumiałość. Mam akwarium 375l w spadku po bracie, który miał je "bo miał" i niewiele z nim niestety robił. Do tej pory miałam filtr Eheim professionel II 2028, niestety ma już 15 lat i zaczyna odmawiać współpracy (przecieka, odkłada się kamień, części się psują). Jestem zmuszona do zakupu nowego filtra. Kompletnie się w tej tematyce nie orientuję stąd też prośba o rady. Budżet nie jest tutaj problemem, bo chcę zainwestować w to akwarium i poprawić jakość życia mieszkańców.

Niestety zdaję sobie sprawę z tego iż zapewne mam potworne przerybienie (rybki kupowane w wieku szkolnym właścicieli na zasadzie fajne to kupię...) ale większość ryb mam od 12-15 lat i nie chcę ich oddać, bo się do nich przywiązałam (jakkolwiek to tłumaczenie nie wydawałoby się Wam głupie). Obecnie nie dokupuję po prostu nowych ryb. Część i tak niestety umarła kiedy mój brat doprowadził do potwornego stanu akwarium (na szczęście opanowałam sytuację).

 

Akwarium: 375l ogólne, wymiary 150x50x50

Filtr: do wymiany Eheim professionel II 2028

Obsada:(to co udało mi się zindentyfikować po przegrzebaniu Internetu)

głównie sumy

platydora kolczasta

zbrojnik lamparci - przypadek chcieliśmy zwykłego glonojada

guarmi różne karłowate ok 7szt (białe, mozajkowe, marmurkowe, złote)

giętkozęby- różne głównie malawijskie najstarsze ryby w baniaku ok 8 szt

kiryski ok 5szt

trzcinnik

2 niezidentyfikowane ryby jakieś sumy

3 małe wielopłetwce

Roślinność: głównie moczarka kanadyjska ze dwa anubiasy i jedna kryptokoryna nic innego nie rośnie albo jest od razu pożerane bądź cięte na nitki przez sumy

Kilka korzeni i kokosy

 

Zastanawiałam się póki co nad filtrem Aquael Unimax 700 jako biologiczny i wewnętrzny Aquael Turbo Filter 2000 jako mechaniczny. Dodatkowo chciałam zapytać jak długo wytrzymuje spojenie akwarium, bo przy tym przeciekąjacym filtrze zalało mi szafkę pod akwarium, którą trzeba będzie też wymienić i boję się, że akwarium ze starości też może się rozkleić?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Edytowane przez marifry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obsady to ci nic nie powiem. Jeśli chodzi natomiast o filtry to jest wybór bardzo dobry.Co do spoin w akwarium to średnia *bezpieczna* wytrzymałość to koło 7 lat i po tym czasie powinno się ponownie je skleić lub wymienić na nowe.

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź i pomoc. Przeczytałam masę postów na ten temat na róznych forach również na tym, nawet poradnik o filtrach a mimo to miałam ciągle wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoc jaka tam pomoc prawie ,że nic. Ja osobiście użytkuję mniejszą wersję Unimax 250 i powiem ,że jest nie słyszalny . Aczkolwiek do wyboru masz masę filtrów...  I niestety każdy poleca co innego.Ogólnie powiem tak wybierz taki filtr gdzie nie będzie problemu z dostępnością każdej *pierdółki* do filtra bo coś zgubisz lub popsujesz i potem się okaże ,że nie idzie tego dokupić i filtr będzie bezużyteczny. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...