Skocz do zawartości

Sprawdzona obsada do akwarium 63 l - proszę o propozycje


Issabell
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po przygodach z podarowaną zlotą rybą w kuli, która nie dotrwała do dostawy akwarium, pozostałam z zamówionym zestawem akwariowym 63 l. W zestawie akwarium z pokrywą z jarzeniówką 15W, grzałka z termostatem, termometr, filtr 600l/h z deszczownicą i techniczne pierdoły jak tapeta, mata, żwierek rzeczny.

Ponieważ jestem zupełnie zielona w temacie a od czytania różnych sprzecznych informacji o możliwych połączeniach już dostałam oczopląsu chciałabym zapytać was o sprawdzone połączenia do takiego akwarium, tzn. jakie rośliny, żeby oświetlenie wystarczyło k i rośliny ładnie wyglądały, jakie rybki, żeby razem było im dobrze i też ładnie wyglądało, jakie preparaty, podłoże itp... Będę Wam bardzo wdzięczna za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

rybek to polecam ci 10x neon inessa i harem (2+1) gupika
Albo neony innesa, albo gupiki. Ryby te wymagają różnych parametrów wody. Poza tym neony innesa żyją w swoim naturalnym środowisku w wodach które są znacznie zacienione, dlatego ryby te nadawają się bardziej do akwarium BW.

 

Natomiast autorce tematu proponuję najpierw założyć akwarium i pozwolić mu dojrzeć. Później już w dojrzałym akwarium zbadać parametry wody co pozwoli na dobranie odpowiedniej obsady. Do takiego akwarium jak Twoje można dobrać na pewno fajne i ciekawe rybki, ale żeby to zrobić trzeba znać takie parametry wody jak pH, GH, KH - inaczej się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tylko co z roślinami... Je też powinnam dobrać do ryb przecież, tak? Z tego co czytałam akwarium ma dojrzewać już z roślinami, więc na jakich zasadach mam je dobrać wcześniej, skoro nie znam parametrów dla rybek? Prościej mówiąć, nie wiem jakie chcę rybki, więc nie wiem jakie akwarium przygotować, by dojrzewało, tak? Czy źle myślę?