Skocz do zawartości

Podłoże do akwarium


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Jestem początkującym akwarystą i dopiero rozpoczynam swoją przygodę w tej dziedzinie. Posiadam akwarium 102L profilowane i przymierzam się do jego restartu. Do tej pory akwarium zajmował się głownie Tata jednak robił on to na zasadzie że co mu się podobało to do niego wkładał. I takim o to sposobem na dnie akwarium znajduje się pomieszany żwirek ( żwirek rzeczny, bazalt, farbowany żwirek). Ja chciałbym wreszcie założyć bardziej profesjonalne akwarium. Na temat podłoża przeczytałem bardzo wiele tematów i mam podstawową wiedzę jednak ciężko mi samemu zdecydować co będzie dla mnie na początek mojej przygody odpowiednie.

 

Zacznę od tego że w obecnej chwili posiadam takie roślinki jak:

- Nurzaniec

- Kryptokoryny

- Hygrophila 

- Microsorium

- Cabomba

 

W nowej aranżacji do obecnych roślinek dojdzie kilka nowych jak choćby anubias czy ludwigia repens.

 

Problem polega na tym że nie wiem na jakie podłoże się w nowym akwarium zdecydować. Czytałem wiele opinii o rożnych podłożach i każde ma swoje plusy. Ja na początek chciałbym coś z czym sobie poradzę, a przy okazji nie będzie to bardzo kosztowne.

 

Zastanawiam się aby użyć np ziemi ogrodowej przysypanej żwirkiem rzecznym o granulacji 2-4 mm jest to najtańsze rozwiązanie pytanie czy na początek nie będzie to dla mnie zbyt duży problem?

 

Innym rozwiązaniem nad którym się zastanawiam to użycie np gotowych substratów jak np Aqua Substrate II+, Tetra Complete Substrate czy  JBL Aquabasis plus przysypanych żwirkiem. 

 

Jakie są wasze propozycje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach