Skocz do zawartości

Pomoc dla początkującego


Mizek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
kilka dni temu zdecydowałem się na rozpoczęcie przygody z pierwszym akwarium.
Kupiłem już akwarium z pokrywką ( brak świetlówki ) 60x30x30 ( teoretyczne 54l ~ 45l-50l do wykorzystania ). Chciałem trzymać w nim bojownika, kilka krewetek i jakieś inne rybki.
Niestety ile stron tyle porad i opinii, a tematy ciężkie, żeby się jakoś podpiąć :( 
Potrzebuję kilku rad:
 

1. Jaki filtr wybrać. Preferuje zewnętrzne żeby mieć więcej rybek i bardziej estetyczny wystrój wewnątrz :)
  Myślałem nad 

    AQUAEL Filtr MINIKANI 80

    AQUAEL Filtr VERSAMAX FZN-3 / FZN-2 / FZN-1
 Nie znam się kompletnie na tym więc nie wiem który i dlaczego lepiej.(Filtr musi się znajdować na szafce razem z akwarium lub być zawieszony na nim)
 

2. Czy grzałka Aquale Easyheater 50W będzie dobra ?

3. Jakie gatunki ryb poleca sie do tego towarzystwa i pojemności akwarium?

4. Jakie roślinki dobrać?

5. Jakie preparatu trzeba kupić i jak użyć przed wpuszczeniem rybek?

6. Jako że nie mam świetlówki to czy przerobienie oświetlenia na LEDowe jest dobrym pomysłem ?

7. Co powinienem przeczytać przed rozpoczęciem procesu zakładania akwarium?

8. Czy powinienem coś jeszcze wiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Oba są dobre, do kaskady byś musiał ciąć pokrywę za to kubełek nie powinien stać obok akwarium.

2. Jest wystarczająca, chociaż ja zawsze biorę nieco większą niż zbiornik żeby mieć zapas mocy.

3. Załóż temat w dziale obsady.

4. Rośliny to kwestia tego jakie dasz oświetlenie (wymagania świetlne).

5. Cierpliwe czekanie wystarczy, a jak mowa o chemii to warto zaopatrzyć się w testy chociaż te podstawowe PH, KH, GH.

6. Ledowe oświetlenie jest tak samo dobre jak świetlówki.

7.http://forum.superakwarium.pl/topic/3510-zakładanie-i-utrzymanie-akwarium-kompedium-wiedzy/    http://forum.superakwarium.pl/topic/6288-obieg-azotu-w-akwarium/  napewno te dwa tematy.