Skocz do zawartości

 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Około dwóch miesięcy temu założyłam akwarium 60x30x30. Jestem beznadziejnie początkująca i chociaż naczytałam się sporo na tym forum i gdzie indziej w internecie to obawiam się, że bez Waszej pomocy się nie obejdzie. Kupiłam używany zestaw akwariu, pokrywa ze świetlówką (nie wiem, o jakiej mocy), filtr (Tetra, ale jaki, też nie wiem), grzałka oraz tzw. "brzęczyk". Wszystko za 10EU :) (mieszkam w Niemczech) No i zadowolona, wsypałam najpierw podkład Sera Flordepot 2,5kg, na to czerwony żwirek i nasadziłam roślinek - nie wiem, co to za jedne oprócz kabomby, kupowałam w zestawach na ebay i niestety nie informowali, co w końcu wysłali. Po jakimś miesiącu znajomy podarował mi 5 platek, 4 samiczki i jeden samiec. Dziś, czyli po kolejnym miesiącu dostałam srebrną i czarną molinezję (muszę kategorycznie zabronić znajomym dokupowania mi kolejnych rybek :)). Niestety, moje akwarium nie wydaje się dobrze utrzymane, w związku z tym mam kilka pytań:

 

1. Moje platki od jakichś dwóch tygodni chowają się w roślinkach, wypływają tylko na karmienie i zaraz chowają się znowu. Szczególnie martwi mnie jedna samica. Zrobiła się taka pękata, prawie wcale się nie pokazuje, siedzi przy dnie w krzakach i nie wiem, czy coś je. Pewnie przekarmiłam, co? A może to nie są odpowiednie rybki do tego akwarium?

 

2. Roślinki owszem, wypuszczają zielone pędy (musiałam porządnie przyciąć bo zrobiły się wyższe niż lustro wody), ale na wielu liściach widoczne są brązowe plamki, jakiś ciemny nalot a te o oryginalnie czerwonych liściach puszczają tylko jasnozielone pędy. Roślin jest dość dużo. Właściwie wypełniają większą część akwarium, tylko z przodu jest niezarośnięte półkole. Nie wiem, jak je pielęgnować, próbuję coś czytać o nawożeniu CO2, ale im więcej czytam, tym bardziej jestem zdezorientowana.  Nie zamierzam nic sama kombinować bo chyba narobię więcej szkód niż pożytku.