Skocz do zawartości

Kotny Gupik


Jarkacz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post więc jeżeli coś nie tak proszę mówić ;)

Moje pytanie dotyczy Gupika. Od niedawan znów zacząłem hodować rybki kupiłem Gupiki i wpuściłem do mojego baniaka. Wydaje mi się, że jedna samiczka jest kotna (chyba?) mam 3 samiczki i jednego samca ale ona chyba już była kotna jak kupiłem je. Nie znam się na tym za bardzo więc chciałem zasięgnąć porady czy rzeczywiście jest kotna. dodaje zdjęcia.

 

http://fotoo.pl//out.php?t=775762_img-20140415-180303.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli akwarium nie ma 200l to jest za małe na welony. ( Na sztukę powinno przypadać ok. 100l, to duże, brudzące ryby)

 

Samica kotna. Wystarczą rośliny na powierzchni (wgłębka, rzęsa, paprotnica). 

Wkładanie ryby to takiego plastikowego pływającego kotnika to nie najlepszy wybór. Jest on bardzo mały, ryba nie ma miejsca co powoduję ogromny stres. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIedługo będę zakładał nowy baniak tylko muszę oddać do szklarza na wymiane szyby. Jego wielkosc to 160l czy to wystarczy by trzymać te welony w nim ? Prócz Wlonów(4) Gupiki(4) Neony Inesa(11) i jeden glonojad zbrojnik niebieski. Czy to wystarczy i czy coś do tej obsady mogę dorzucić jeżeli zmienię akwarium na to 160l ? Jego wymiary jakby co to 80x40x50 

 

A rośliny w tym akwa mam takie: 2x bacopa monnieri orazechinodorus osiris czy to wystarczy żeby mogła się okociś spokojnie w akwarium?

Edytowane przez Jarkacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tak, będziesz miał/a małe gupiki. Tu zamieszczam kilka porad:

Ciężarną samicę przenieś do kojca porodowego zawieszonego w kotniku o pojemności 5-15 l nawet na kilka dni przed porodem (nie obawiaj się, że poroni). Kotnik (najlepiej 30 l ) obsadź roślinnością podwodną i pływającą (gęsto!). Po porodzie rybę natychmiast odłów. 

Odnośnik do komentarza