Skocz do zawartości

[60L] Co wybrać do pierwszego akwarium?


Szayel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No więc.. Zakupiłem dziś na allegro swoje pierwsze akwarium o pojemności 60l (60x30x33) i jako, że nie mam doświadczenia z takimi rzeczami to chciałbym się poradzić co dokładnie mogę do takiego akwarium dać by było dobrze. Czytałem już wiele tematów, wiele o rybkach i jestem też skłonny do dalszej nauki, ale cenię sobie też zdanie ludzi bardziej doświadczonych. Wiem, że istnieją już takie tematy, ale każdy ma swoje indywidualne potrzeby, akwaria, sprzęt i pytania. Tak więc w akwarium miał będę: pokrywę oświetleniową z świetlówką 15W, grzałkę 100wat z termostatem, filtr 200l/h. To tak z tych rzeczy na pewno najbardziej ważnych. Co do moich "potrzeb" to nie chciałbym hodować jakiejś jednej większej rybki czy samych malutkich. Chciałbym mieć trochę tych rybek z różnych rodzajów. Czytałem, że można hodować bojowniki 1 samca i 2 samice i do tego dodać jakieś inne rybki jeszcze. Osobiście podoba mi się bojownik bezbronny - karłowaty: http://rybyakwariowe.eu/media/bojownik-bezbronny-karlowaty-ryba-akwariowa.jpg Czy można właśnie je tak trzymać w tym akwarium? 1+2 z innymi rybkami? Czytałem, że mogę dać do tego ok 5 otosek i kilka mniejszych rybek typu np.neonka. Będzie to razem wszystko współgrało? Jakie jeszcze podobne zestawienia mógłbym zastosować? Jestem bardzo otwarty na propozycje i serdecznie z góry dziękuję za wszelkie rady! ;)

Edytowane przez Szayel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szayel wody nie trzeba oddawać do badań aby znać jej parametry. Po pierwsze można sprawdzić jej parametry na stronie wodociągów swojej miejscowości, a po drugie można kupic testy do badania wody.

Zanim do akwarium wpuści się ryby to trzeba znać parametry wody - inaczej się nie da.