Skocz do zawartości

Czy rośliny przeżyją?:)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, planuję uruchomić baniak 60x30x35 63l. Ostatnio akwarium miałem w podstawówce z filtrem na brzęczyk więc jestem początkujący:) Chciałbym prosić o wsparcie i rady - uwzględniające przynajmniej częściowo moją koncepcję :) Poniżej wymieniony sprzęt jest już w moim posiadaniu.

Filtr:
- Pat mini - ponieważ z tego co już przeczytałem filtr ten jest za mały/słaby - planuje go wykorzystać jako pompkę w filtrze działającym na zasadzie naczyń połączonych o wymiarach 60x10x35 gdzie dam włókninę i ceramikę

Oświetlenie:
- Ecolight 24W 6500
- Ecolight 11W 6500 x 2
W/l 0,73

Podłoże:
- Piasek kwarcowy 0,8-1,2 mm lub 1-2 mm

Nawożenie (zgodnie z ulotką):
- Aqua Art Classic Planta Gainer
- Aqua Art Carbo CO2 w płynie Planta Gainer
- kulki do podłoża (opcja)

Rośliny:
- ELEOCHARIS PARVULA
- HYDROCOTYLE TRIPARTITA "JAPAN"
- STAUROGYNE REPENS
- BACOPA MONNIERI
- HEMIANTHUS MICRANTHEMOIDES
- GLOSSOSTIGMA ELATINOIDES

Ryby:
Jeszcze nie zdecydowałem ale chciałbym jedną max dwie rybki, bardzo podobają mi się kolcobrzuchy karłowate (nie zielone), inne propozycje mile widziane.

Ślimaki:
- świderki
- zatoczki (dla kolcobrzuchów)


1) pierwsza sprawa to na pewno podłoże - czy rośliny jak wyżej dadzą radę w nim rosnąć (prosiłbym o odpowiedzi wynikające z doświadczenia z piaskiem jako podłożem); nie chciałbym dawać pod niego ziemi czy innego podłoża, ewentualnie kulki z nawozem.

2) czy oświetlenie będzie ok? Chodzi mi o jakość świetlówek - nie jest najwyższa - ale przelicznik W/l jest na poziomie chyba przyzwoitym:) i ile na dobę powinno być włączone?

3) czy zaproponowane rośliny są sensowne? Z opisów na stronach wynika że powinny przynajmniej przetrwać ale jak to wygląda w praktyce. Prosiłbym również o propozycję co ewentualnie można by hodować w powyższych warunkach.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach