Skocz do zawartości

Jakie rybki do pierwszego akwarium


maros19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem mega początkującym "akwarysta",  założyłem pierwsze w życiu akwarium. Może kilka słów o nim:

 

Pojemność 40l.

Wymiary 45x25x30

Pokrywy brak

Lampa doczepiana do akwarium

Filtr z napowietrzaniem

Grzałka z termostatem

Podłoże: czarny żwirek wypłukany i takie drobne kamyczki ok 2mm zmieszane z tym żwirkiem

Roślin póki co brak

 

Woda potraktowana uzdatniaczem, antychlorem i kulturami bakterii ok 1,5 miesiąca

 

Siostra ma akwarium duuużo większe i posiadała w nim pielęgnicę ale podgryzała jej inne rybki więc dała mi ją na "przechowanie" wiem, że ta rybka nie nadaje się do mojego akwarium i mam zamiar oddać ją lub wymienić w zoologicznym na coś co będzie bardziej pasowało. Tylko teraz pytanie właśnie na co?

 

Dodam, że interesuje mnie akwarium tylko jednogatunkowe lub ewentualnie maks dwugatunkowe.

Co polecacie początkującemu?

Moje wymagania:

Musza być łatwe w hodowli (nie chce rybkom zaszkodzić swoją niewiedzą)

Jak pisałem jeden lub dwa gatunki, żeby im się fajnie żyło:)

Muszą być oczywiście przystosowane do mojego akwa ale żeby też to nie była jedna czy dwie a więcej

No i ładne też:D

 

To hyba tyle pomóżcie jutro mam zamiar zakupić roślinki zasadzić i w przyszłym tyg. wpuścić rybki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry wody. Jak nie masz testów to zobacz na stronie wodociągów swojego miasta ;)

W takim akwarium to nie nawojujesz :D

Pielęgnice oddaj jak najszybciej, tu się męczy.

Wyrzuć uzdatniacz, nie jest potrzebny, wystarczy, że woda postoi 24h.

Poczytaj o cyklu azotowym.

W takim akwarium to kilka samców endlera było by najlepszym pomysłem dla początkującego.

 

Ps. Twoja siostra chyba ma niezbyt dobrą obsadę, więc na rady patrz z przymrużeniem oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś innego oprócz gupików?

 

Co do wody to znalazłem jedynie coś takiego: