Skocz do zawartości

Shreder wita i pyta.


Rekomendowane odpowiedzi

WSTĘP

 

Witam, jestem nowy na forum, mam nadzieje pozyskać garść rad od was, ew w przyszłości samemu radzić innym.

 

Na dzień dzisiejszy zdecydowanie jestem laikiem. Prowadzę akwarium 25L z filtrem eheim 2011, akwarium trochę dzikie ^^" i przerybione, zamieszkują jeszcze dość młode kirsyki, piskorki, krewetki Atya/Atyopsis, raczek marmurkowy, karlik szponiasty oraz paru innych podopiecznych.

Większość ma trafić do akwarium docelowego które będzie założone na dniach kiedy będę pewny że wszystko zostało odpowiednio przygotowane.

 

Na temat:

 

 

W ostatnich dniach nabyłem za bagatela 415 zł akwarium 200L + pokrywa Wromak z instalacją T8, szafkę pod akwarium, filtr Tetra ex 700 (wymaga sprawdzenia bo podobno jest problem z uszczelką przy wężyku i trzeba ją wymienić), trochę zdekompletowanego innego osprzętu.

 

Trochę czytałem „o prawidłowym zakładaniu akwarium” na necie tu i tam i głowa już puchnie ^^”
Planuje akwarium typowo roślinne o wystroju zbliżonym do tego zdjęcia:

(zdjęcie z czyjegoś bloga, mam nadzieje że nie będzie żywił urazy za "pożyczenie")
dzien165.jpg

 

Bardzo mi ise podobają niskie rosliny oraz różne mchy.

 

Po czytaniu wielu wariantów, przyjąłem że istnieją 2 główne typy, Low Tech i High Tech. O ile fakt że przy LT później nie trzeba tak dużo skakać jak przy HT, jest niezwykle kuszący, to na ile zrozumiałem nie pokrywa się to z wystrojem akwarium który zaplanowałem, gdzie ma być dużo wolnej przestrzeni do podziwiania rybek. (jak oglądałem zdjęcia LT, wszystkie były mocno zarośnięte.)
Mam plan by przy zakładaniu akwarium zrobić to wszystko tak bym nie musiał już nic potem dodawać lub przerabiać jeśli chodzi o osprzęt.

 

Plan instalacji filtrowania:

 

Rysunek na szybko :P

15mlbb5.jpg

 

Koniec nudzenia przejdźmy do pytań!: